gmancila a scris:
Normal trebuie sa treaca 0 persoane si lunar sa am decat salariul femeii de serviciu si administrator, nu?
Da si nu!
Pesoanele se scot de la cheltuielile de intretinere in urma unei cereri. Daca in apartament nu locuieste nimeni, asa cum este cazul dumneavoastra, se trec zero persoane la intretinere in urma cererii aprobate de presedintele asociatiei. De aceea am spus "da".
Dar pentru un apartament cu zero persoane, proprietarul apartamentului suporta toate costurile, toate cheltuielile lunare, cu exceptia celor care se repartizeaza pe numar de persoane, conform legii. De regula pe numar de persoane se repartizeaza taxa pentru gunoi (salubritatea), consumul comun de energie electrica (ilumunat casa scarii si consum functionare lift) si gazul (daca nu este contorizat pe fiecare apartament).
Toate celelalte cheltuieli se suporta de proprietarul apartamentului chiar daca sunt zero persoane si, de regula, acestea sunt: cheltuieli cu salariile si indemnizatiile (presedinte, administrator, cenzor, casier, instalator, femeie de serviciu...), impozite si contributii la stat, cheltuieli administrativ-gospodaresti (birotica, rechizite, materiale de curatenie...), service lift, service instalatii electrice, service instalatii sanitare, reparatii ale proprietatii comune (terase, subsoluri, pereti exteriori, casa scarii, interfon, usi....).
Apoi pe apartamentul nelocuit pot fi repartizate si cheltuieli conform consumului, daca de exemplu mai trece cineva din cand in cand pe la apartament si spala, uda florile..., consumand apa. Pot fi trecute acestui apartament si cote din apa rece sau/si calda pierduta intr-o avarie. Pentru perioada de iarna pot fi trecute cote din factura de incalzire conform cotei de proprietate... De aceea am spus "nu", in sensul ca nu vi se repatizeaza numai "salariul femeii de serviciu si administrator", asa cum spuneti dumneavoastra.
Dar aveti dreptate ca trebuie sa figurati cu zero persoane daca ati anuntat asociatia ca nu locuieste nimeni in apartament.