sunt obligata sa platesc pt o persoana la asociatia de locatari atat timp cat nu locuieste nimeni in acel imobil,datoriile mele repezentand curatenia pe scara..adica femeia de serviciu?mentionez faptul ca locuiesc la o alta adresa.in alt imobil.unde platesc lunar la asociatia de locatari.pt femeia de seviciu.
In asociatia de proprietari sunt 5-6 categorii de cheltuieli iar acestea se afiseaza lunar pe lista de plata.
In cazul cand un apartament nu este locuit, proprietarul trebuie sa aduca la cunostinta presedintelui asociatiei, in scris. Asa ca daca asociatia stie ca in acel apartament sunt "zero" persoane, pe lista de plata vor apare "zero" persoane si tot "zero" la sumele repartizate pe numar de persoane (energia electrica comuna, salubritatea, gazul daca e comun).
Dar pentru celelalte categorii de cheltuieli proprieatrul trebuie sa plateasca pentru ca se repartizeaza pe alte criterii si nu pe numar de persoane.
De exemplu se repartizeaza proportional cu suprafata apartamentelor: cheltuieli cu personalul (salarii, indemnizatii, impozite aferente acestora...), cheltuieli administrativ-gospodaresti (materiale de curatenie, consumabile de birou, formulare contabile, deratizare,...) cheltuieli cu reparatiile, cheltuieli cu intretinerea liftului...
Apoi sunt cheltuieli ce se repartizeaza conform consumului (de ex. apa conform indexului apometrelor) care nu au legatura cu numarul de persoane ori cu suprafata apartamentului.
Gasiti toate acestea si altele in HG 1588/2007.