avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1812 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA Trebuie sa ma inregistrez ca PFA in caz de studii ...
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

Trebuie sa ma inregistrez ca PFA in caz de studii clinice cu beneficiu terapeutic?

Buna Dimineata
Sunt medic intr-o unitate sanitara cu paturi de stat si am contracte cu mai multe firme pentru derularea de studii clinice cu beneficiu terapeutic in cadrul spitalului.Activitatea mea consta in urmarirea pacientilor inclusi in aceste studiiconform fiecarui protocol in parte.Pacientii vin la vizite periodice la centru (spital) vizite la care eu eliberez medicatie de studiu,se recolteaza analize specifice,se efectueaza examen clinic general,se urmaresc eventualele reactii adverse si tot ce tine de sanatatea acestora.Aceasta activiate se desfasoara conform legislatiei in vigoare avand toate aprobarile si avizele necesare,platind toate impozitele catre stat in urma remuneratiei primite in urma contactelor.Intrebarea mea este daca in caz de depasire a sumei de 35000Euro incasate in urma contractelor trebuie sa ma inregistrez ca PFA devenind platitor de TVA avand in vedere ca acest tip de activitate este legata de domeniul medical.
Mutumesc
Cel mai recent răspuns: ContSters44758 , utilizator 10:51, 7 Mai 2012
In primul rand noul plafon de scutire de la plata TVA este 65.000,-euro (calculat, desigur, la cursul valabil la data aderarii Romaniei la UE).
In al doilea rand, mie mi se pare cam nefiresc ( nu vreau sa zic: degradant) ca un medic sa se inregistreze ca PFA, odata ce profesia respectiva se incadreaza la cele liberale, exercitarea fiind permisa prin aplicarea unor prevederi speciale.
Deci, in opinia mea, Dvs. puteti sa va autorizati ca liber-profesionist direct la Fisc, daca angajatorul (!) nu are obiectii intemeiate.
Ultima modificare: Luni, 7 Mai 2012
ContSters44758, utilizator

~ final discuție ~