buna ziua,
o microintreprindere infiintata in 17 noiembrie 2011, care nu a angajat nici un salariat pana la momentul de fata, tinand cont de prevederile art.112.1, lit.b si ale art.112.2 alin.4 si 5 isi mai pastreaza pe acest an statutul?? practic pana la data de 17.01.2012 ar fi trebuit sa aiba min.1 salariat....in art.112.2, alin.5 ar aplica doar acest an sistemul de impunere cu 3%, urmand ca de la anul sa fie platitoare d e imp.pe profit...
Una dintre conditii pentru a beneficia de regimul de impozitare ca microintreprindere este sa aiba angajati in termen de cel mult 60 zile de la data infiintarii - art. 112 indice 2 alin. 4 Cod fiscal. Neindeplinirea conditiilor legale duce la pierderea sistemului de impozitare in regim de microintreprindere.
va multumesc...si eu initial am ajuns la aceeasi concluzie, insa citind codul fiscal m-a "nelamurit"..practic cert.emis de ONRC pe 17.11.2011 pana pe 16.01.2012 trebuia sa angajeze...iar la art.112.2, alin.5 precizeaza urmatoarele :''Microîntreprinderile nu mai aplică acest sistem de impunere începând cu anul fiscal următor anului în care nu mai îndeplinesc una dintre condiţiile prevăzute la art. 112^1." ....firma nu mai indeplineste conditia de afi angajat de la data de 17.01.2012...mentine in 2012 statutul si de abia in 2013 nu mai aplica sistemul....asa am inteles...sau este gresit??
Tocmai indeplinirea conditiilor prevazute de art. 112 indice 1 Cod fiscal v-ar fi creat statutul de microintreprindere, insa societatea nu a avut niciodata acest statut, chiar daca a optat la infiintare, pentru ca nu a indeplinit conditiile in acest sens.
In varianta spusa de dvs. societatea trebuia sa fi dobandit, sa fi detinut calitatea de micro ca ulterior pe parcursul anului sa o piarda prin neindeplinirea conditiilor legale.
Daca cititi cu atentie textul enuntat de dvs. - art. 112 indice 2 alin. 5 "... in care nu mai indeplinesc una din conditiile ....". Esenta este "nu mai indeplinesc", adica au indeplinit candva, iar in prezent nu mai indeplinesc, ori societatea in cauza nu a indeplinit niciodata.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.