avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 519 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

pensie alimentara

Buna ziua.In urma divortului parintilor mei,am primit o pensie alimentara de la tatal meu.Luna aceasta am facut 18 ani,insa sunt eleva.El imi va plati pensia pana imi voi termina studiile?
Cel mai recent răspuns: Alexandru Munteanu , Avocat 15:56, 9 Mai 2012
Da, conform legii este obligat sa va plateasca pensie pana la terminarea studiilor, dar numai pana la implinirea varstei de 25 de ani.
Fiind, deci, în imposibilitate de a obtine venituri din munca, din cauza incapacitatii dea presta o activitate producatore de venituri din ratiuni ce tin de respectarea programului cursurilor liceale de zi, a pregatirii si studiului individual, activitati necesare pentru însusirea cunostintelor si aptitudinilor practice, în vederea pregatirii pentru desavârsirea formarii profesionale, puteti obtine pensia de intretinere.



Prin urmare, în sarcina tatal dumneavoastra subzista obligatia legala de întretinere în favoarea fiului sau major, intrucat parintii sunt datori sa îngrijeasca de copii, inclusiv sub aspectul educatiei, învataturii si pregatirii profesionale



Faptu ca părinţii datorează întreţinere copiilor lor, în cazul copiilor majori aflaţi în continuarea studiilor fiind în mod unanim acceptat în doctrina şi practica judiciară că situaţia lor este aceea că au drept la întreţinere deoarece se află în nevoie, neavând putinţa unui câştig din muncă în condiţiile în care desfăşoară în continuare studii pentru pregătirea profesională.

Pana la implinirea varstei de 26 de ani aveti acest drept.


Succes.
Ultima modificare: Miercuri, 9 Mai 2012
CABINET DE AVOCAT "STOICA IOANA", Avocat
Aveti acest drept in continuare pana la sfarsitul studiilor dar nu mai tarziu de 26 de ani.