avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 835 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Obligatia de intretinere
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Obligatia de intretinere

[b]Va rog ajutati-ma cu un sfat. parintii mei au divortat cand eu aveam varsta de 9 ani. Tatal meu a fost obligat la plata unei pensii de intretinere, pensie pe care a platit-o cu dificultate. La implinirea varstei de 18 ani, pensia a incetat. Acum eu am implinit varsta de 20 de ani, urmez o facultate si ma descurc foarte greu cu situatia materiala.As putea sa mai primesc pensie de la tata, chiar daca sunt student ? va multumesc.
Cel mai recent răspuns: CABINET DE AVOCAT "STOICA IOANA" , Avocat 20:28, 14 Noiembrie 2009
Bineinteles ca da!!! Potrivit art. 101 din Codul Familiei, parintii sunt datori sa se ingrijeasca de copil. Obligatia rezida din faptul ca un copil minor trebuie ajutat pentru a-si desavarsi o scoala, o meserie, o ocupatie. Daca el continua scoala, urmand o facultate, atunci parintii au datoria sa-l ajute pana la terminare, dar nu mai tarziu de implinirea varstei de 25 de ani. Pentru realizarea acestui drept, trebuie sa formulati o actiune in instanta impotriva tatalui care nu isi intelege rolul si datoria ce-i revin si se sustrage unei obligatii legale.
Solicitati personal , in instanta, pensie de intretinere, facand dovada , ca sunteti in continuarea studiilor.
Adresati-va dumneavoastra judecatoriei in a carei raza teritoriala locuiti (intrucat sunteti major ).
Daca parintii exercita un drept al dumneavoastra, actiunea va fi respinsa ca inadmisibila.Si, cata vreme studiati , si nu realizati venituri proprii , acest drept al dumneavoastra nu poate fi incalcat ( cel mult ,diminuat, daca va exista inca o obligatie de intretinere, fata de un alt copil al tatalui ).