Va rog sa imi raspundeti care ar fi calea de urmat in urmatoarea situatie:
Un ofertant a depus contestatie in cadrul unei proceduri de achizitie., iar CNSC a dispus reevaluarea ofertelor intrucat s-ar fi creat un avantaj castigatorului prin solicitarea unui document de calificare lipsa considerand ca nu era o confirmare sau o completare a unor documente prezentate initial.Comisia a reevaluat ofertele si a declarat castigatoare oferta contestatorului in situatia in care a declarat inacceptabilla cealalta oferta. Dupa comunicare, a inaintat contestatie ofertantul a carui oferta a fost declarata inacceptabila, iar aceasta a fost respinsa evident de catre CNSC.S-a incheiat contractul dupa comunicarea Deciziei , termenul prevazut de art. 205 din OUG 34/2006 fiind depasit si oferta valabila. In aceasta situatie , autoritatea contractanta nu avea motiv sa solicite prelungirea valabilitatii ofertei celuilalt ofertant.In termenul de 10 zile, dar dupa expirarea valabilitatii ofertei sale, acesta a depus plangere solicitand anularea Deciziei CNSC si declararea ofertei sale ca fiind castigatoare.In situatia in care exista indicii ca plangerea ar putea fi solutionata in sensul anularii Deciziei CNSC, cum ar trebui sa procedeze autoritatea contactanta pentru a fi pusa in aplicare respectiv a modifica decizia deja luata, a rezilia contractul si a-l incheia cu un ofertant a carui oferta nu mai este valabila de la o data anterioara?
Nu va mai faceti probleme pe baza unor previziuni. In Hotararea Curtii de Apel se dispune si ce trebuie sa faceti.
Autoritatea nu are de ce sa rezilieze contractul decat daca, Curtea de Apel dispune asa ceva in sentinta. Pana acum nu am auzit de astfel de sentinte, de regula se decide plata unor despagubiri.
Singurul lucru pe care il puteti face la acest moment este sa aveti grija sa va sustineti temeinic cauza. CA desfiinteaza deciziile CNSC doar in cazuri rare, bine intemeiate.