avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 795 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general inchiriere masina de la o persoana fizica
Discuție deschisă în Contabilitate în general

inchiriere masina de la o persoana fizica

Buna ziua,
cum se face in cazul in care un director al unei societati vrea sa inchirieze o masina de la o persoana fizica. presupun ca se face un contract de inchiriere si se stabileste o chirie lunara si cum achitam aceasta suma: pe dispozitie de plata daca se achita numerar sau prin contul de la banca direct in contul persoanei?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornelia Tulpan , Contabil 15:17, 26 Mai 2012
da. cu dispozitie de plata sau Op prin banca in contul persoanei fizice contravaloarea chiriei stabilite conform contractului de inchiriere.
Imi permit un sfat, sa stipulati in contract ca toate cheltuielile cu masina le suporta firma sa puteti deduce aceste cheltuielile pe firma(reparatii ch cu PS. auto,asigurare ,chiar si ch. cu combustibilul)mai ales daca se foloseste masina pentru a produce venituri in firma.
in legatura cu intrebarea pe care am pus-o: masina si apartamentul unde firma are sediul social sunt ale administratorului. Administratorul vrea sa le inchirieze firmei si aceasta sa-i plateasca o chirie lunara pt masina si pt apartament. Se poate face asa ceva sau nu este legal?
Se poate incheia contract de inchiriere, care trebuie inregistrat la administratia financiara si pentru care administratorul, ca persoana fizica va trebui sa plateasca impozit pe venit de 16%, contributie la sanatate de 5,5%, iar daca nu are calitatea de angajat si valoarea venitului brut realizat depaseste 4 salarii medii pe economie luat in calcul in legea bugetului asigurarilor sociale pe 2012, adica 2117leix 4, sa plateasca si 232 lei/ luna la casa de pensii.

Nu stiu daca administratorul Dvs. a facut acest calcul, dar in opinia mea, daca incheie contract de comodat, intre dumnealui ca PF si firma, iar in contract se stipuleaza ca toate cheltuielile aferente spatiului utilizat ca sediu pentru firma, cat si cele necesare functionarii masinii vor fi suportate de firma, ar fi mult mai avantajos din punct de vedere financiar.
Ca PF nu are de platit nimic, iar cheltuielile suportate de firma vor fi deductibile in masura in care acestea sustin activitatea firmei.

Pentru ca cheltuielile cu spatiu sa fie deductibile, acest spatiu trebuie sa figureze inregistrat la Registru comertului si sa autorizati activitatile ce se desfasoara in acest spatiu.
Autorizarea se face pe propria raspundere in baza unei cereri si declaratii si veti primi Certificatul constatator care trebuie cuprinda activitatile ce se desfasoara la acest sediu, fie ca se regasesc in Actul constitutiv sau daca nu, se trec activitati de birou.

Desi, avand in vedere cele spuse de Dvs. ar trebui sa aveti acest certificat daca deja sediul firmei este declarat in acest apartament.
Verificati si perioada pentru care s-a declarat sediul social in acest apartament.
Daca expira si nu-l prelungiti, firma poate fi declarata inactiva.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de comodat imobil adriana__b adriana__b Se poate incheia un contract de comodat in cazul urmator? O persoana (locatar) a incheiat un contract de inchiriere cu o societate (locator) pentru un ... (vezi toată discuția)
Deductibilitatea fiscala a cheltuielilor cu intretinerea orbanlilla orbanlilla In cazul in care o societate comerciala isi desfasoara activitatrea/ are sediul social/ intr-un spatiu inchiriat de la o persoana fizica (Conform contract de ... (vezi toată discuția)
Vreau sa inchiriez un apartament de servici Cezar66 Cezar66 Am o firma,sunt pe profit si as vrea sa stiu ,daca inchiriez un apartament de servici9pentru firma),ma pot deconta cu cheltuielile lui(chirie,utilitati,etc,) ... (vezi toată discuția)