avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 927 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buget de venituri si cheltuieli
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buget de venituri si cheltuieli

Buna ziua! Ce lege, eventual articol reglementeaza obligatia de a avea "buget de venituri si cheltuieli" intr-o asociatie de proprietari? Ce sanctiuni poate atrage lipsa acestuia si unde trebuie sa ma adresez? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 21:42, 24 Mai 2012
Iata ce se spune in HG 1588/2007 Normele de aplicare a Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari:
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
................
c) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;


In Legea 230/2007:
Art. 27. - Adunarea generala a proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
...............
c) adopta si modifica bugetele de venituri si cheltuieli
Ultima modificare: Miercuri, 23 Mai 2012
elga50, moderator
Legea nr 230/2007
art 27Adunarea generala a proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii
c)adopta si modifica bugetele de venituri si cheltuieli

Initial contactati reprezentantul legal al asociatiei de proprietari=presedintele de asociatie care detine obligatia sa convoace cel putin o data pe an ,in primul trimestru adunare generala care are acest atribut de adoptare si modificare buget,prin care se asigura fondurile necesare activitatii asociatiei de proprietari
Conform Legii 230/2007 - M.Of. 490/23.07.2007 ( la art. 27 si art 30)-
[ link extern ]
si normelor metodologice din 19.12. 2007 de aplicare a Legii 230/2007 -privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietar( M.Of.43/2008)i- la art 15 si 17 sunt prevazute atributiile pe care le are adunarea generala a asociatiei de proprietarei si comitetul executiv
[ link extern ]
Din norme :
Art. 15
Adunarea generală a asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:

a)alege şi revocă din funcţie preşedintele, membrii comitetului executiv şi cenzorul sau membrii comisiei de cenzori a asociaţiei de proprietari;
b)adoptă, modifică sau revocă hotărâri;
c)adoptă şi modifică bugetul de venituri şi cheltuieli;
....
Art. 17
(1)Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
a)duce la îndeplinire hotărârile adunării generale şi urmăreşte respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere ale asociaţiei de proprietari;
b)emite, dacă este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale şi pentru respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere, precum şi alte decizii ce privesc activitatea asociaţiei de proprietari;
c)întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi pregăteşte desfăşurarea adunărilor generale;
...

(4)După aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, comitetul executiv va urmări derularea acestuia în condiţiile legii.
(5)Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin şi adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizaţiilor, remuneraţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă sau în baza unei convenţii civile de prestări de servicii, în limita bugetului aprobat de adunarea generală.
...
(9)Pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv preşedintele asociaţiei de proprietari, răspund, personal sau solidar, după caz, în faţa legii şi a proprietarilor, pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.

Exercitarea controlului : conform art 55 din lege si art 59 din norme :

Art. 55 - din lege-
Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, exercită controlul asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari.

Art. 59 -din norme
(1) Exercitarea controlului asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari se realizează în conformitate cu prevederile art. 55 din Legea nr. 230/2007 de către organele competente potrivit legislaţiei financiar-contabile.
(2) Asociaţia de proprietari sau orice proprietar din condominiu poate contracta, în nume propriu, lucrări de expertiză tehnică şi/sau contabilă cu o persoană fizică sau juridică care are calitatea de a efectua expertize, conform legislaţiei privind organizarea activităţii de expertiză tehnică şi contabilă, judiciară şi extrajudiciară.
(3) În condiţiile stabilite de consiliile locale, judeţene sau de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi în funcţie de resursele bugetare proprii, primăriile pot încheia parteneriate cu Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, în vederea efectuării expertizei financiar-contabile a gestiunii fondurilor asociaţiilor de proprietari, la solicitarea unuia sau a mai multor membri ai asociaţiei, ulterior efectuării de către comisia de cenzori a controlului financiar-contabil pe respectiva perioadă.

Din lege CAPITOLUL VIII: Sancţiuni
Art. 56
(1)Constituie contravenţii următoarele fapte:
a)neluarea de către proprietari, de către asociaţia de proprietari sau de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari a tuturor măsurilor necesare pentru repararea şi menţinerea în stare de siguranţă a clădirii şi a instalaţiilor comune aferente (ascensor, hidrofor, instalaţii de alimentare cu apă, de canalizare, de încălzire centrală, de preparare şi distribuire a apei calde, instalaţii electrice şi de gaze, centrale termice, crematorii, instalaţii de colectare a deşeurilor, instalaţii de antenă colectivă, telefonie etc.) pe toată durata existenţei acestora;
b)neîndeplinirea atribuţiilor de către preşedinte, membrii comitetului executiv, cenzori, administrator de imobil;
...
(2)Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează după cum urmează:
a)faptele prevăzute la lit. a), b) şi c) se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 3.000 lei;
b)fapta prevăzută la lit. d), cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei;
c)faptele prevăzute la lit. e) şi f), cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei.
(3)Sancţiunile pentru contravenţiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-e) se aplică persoanelor fizice constatate vinovate, iar cea prevăzută la alin. (1) lit. f) funcţionarilor publici sau personalului angajat al autorităţilor publice, inclusiv personalului regiilor ori societăţilor furnizoare de servicii de utilităţi publice.
(4)Constatarea contravenţiilor prevăzute de prezenta lege, făcută la sesizarea oricărei persoane interesate, precum şi aplicarea sancţiunilor corespunzătoare se fac de către persoanele împuternicite de Inspectoratul de Stat în Construcţii şi de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, de primari sau de împuterniciţii acestora.
Art. 57
Prevederile art. 56 referitoare la contravenţii se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
mirceatintisan a scris:

Ce sanctiuni poate atrage lipsa acestuia si unde trebuie sa ma adresez?

Nu asteptati sanctiunea si nu va adresati undeva pentru a fi sanctionat. Intocmiti proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, discutati-l in comitetul executiv si prezentati-l adunarii generale. Participantii la adunarea generala vor dezbate acest proiect, vor aduce propuneri de modificare si prin vot vor hotari adoptarea BVC.
In functie de pozitia dumneavoastra in asociatia de proprietari incercati sa determinati adopatrea unui BVC pe calea ce am explicat-o.
Daca o sa reclamati sau sesizati undeva (la primarie, de exemplu), ca asocaitia dv nu a are un BVC, cei care vor veni sa verifice sesizarea, o sa traseze sarcina comitetului executiv sa faca exact ceea ce am explicat mai sus.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Conditii cenzor udau_1966 udau_1966 as vrea sa stiu ce conditii trebuie indeplinite ,din punct de vedere legal,sa fii cenzor al unei asociatii de propietari? cu stima ,cristi (vezi toată discuția)
Problema asociatie de proprietari arpasalexandru1970@yahoo.com arpasalexandru1970@yahoo.com Buna dimineata, Sunt cenzor al unei asociatii si intampin urmatoarea problema pentru care va solicit o parere avizata: Asociatia de proprietari prin ... (vezi toată discuția)
Adunare generala handsu handsu Daca intr-o asociatie de proprietari nu se tin adunarile generale obligatorii anuale ,nici alegerile stabilite din 2 in 2 ani ,se poate aprecia ca asociatia ... (vezi toată discuția)