Buna ziua.Suntem o mica societate com care desfasoara activ de producere si comercializare a covrigilor avand momentan 3 angajati )desi este nevoie de 4 ang).In ultimele luni din februarie pana acum am avut parte de multi angajati carora li s-au intocmit cim care au stat cca 1luna sau 2 luni(sau poate mai putin) pana au invatat tehnica de modelare a covrigilor ,dupa care au plecat la alte covriarii.Suntem f dezamagiti mai ales ca s-a pierdut mult timp cu pregatirea lor, s-a gresit de cateva ori reteta si am fost nevoiti sa aruncam aluatul si alte cateva mici pagube care insa adunate ne tot costa.
Intrebare : Avem dreptul de a intocmi contractul de adaptare profesionala pe langa Cim?Sau ce alt contract sau act aditional la Cim care sa cuprinda clauza de formare profesionala credeti ca ni s-ar potivi?Formator ar putea fi administratorul (sotul meu) intrucat nici un angajat nu are o vechime mai mare de 2ani(conform Codului Muncii?Perioada de formare(adaptare profesionala) poate de fi de 1luna , cu respectarea intocmirii separate a unei tematici de curs (teoretic si practic) si cu obligativitatea neparasirii firmei de catre angajat timp de 1 an? La sfarsitul cursului trebuie sa eliberam vreo diploma sau alt act care sa ateste dobandirea unor deprinderi,abilitati,capacitati?( nu facem parte din cei autorizati de MEC, MM, etc care ar putea elibera asemenea act, dar ce trebuie sa facem pt a fi Ok?) Am dori sa stim cum putem sa-i pastram pe acei salariati pe care ii pregatim pe "nervii nostri" , pe rabdarea noastra , pe cheltuiala noastra, pentru ca am obosit sa tot pregatim fara sa beneficiem de roadele efortului nostru in mod legal"
Daca se poate sa ne ajutati cu vreun sfat, v-am fi recunoscatori!
P.S. Am studiat cat s-a putut Art 188-art 204 Codul Muncii dar nu suntem juristi si am dori sa fim in regula.
Cu consideratie,
M
1. Puteti incheia un contract de adaptare profesională . În concret, adaptarea profesionala presupune încheierea a doua contracte: unul de munca şi unul de adaptare profesionala, subsecvent şi accesoriu celui de munca.
2. Daca evaluarea salariatului la expirarea termenului contractului de adaptare profesionala este necorespunzator , aceasta da posibilitatea angajatorului de a dispune concedierea salariatului pentru necorespundere profesionala.
3. Contractul de adaptare profesionala este un contract încheiat pe durata determinata, ce nu poate fi mai mare de un an.
Din punctul meu de vedere ,va spun ca nu va avantajeaza acest tip de contract de adaptare. Practic, va da drept sa stabiliti o perioada de proba mai mare decat cea prevazuta la art 31 din Codul Muncii. Formarea profesionala, in schimb e altceva. Daca avansati cheltuieli cu formarea profesionala a angajatilor, puteti sa incheiati act aditional la CIM , prin care sa-i obligati sa ramana in firma o perioada de timp,iar daca salariatii pleaca din vina lor sa le imputati sumele investite la nivelul trecut in actul aditional.Ati mai avea posibilitatea incheierii contractelor de ucenicie
Va multumesc tuturor! Dar aceasta formare profesionala se refera la frecventarea unor cursuri de specialitate tinute neaparat de catre profesori (persoane )de specialitate sau pot fi predate de catre administratorul firmei?
Nu avem posibilitatea de a cheltui alte sume de bani cu pregatirea acestor posibili salariati prin apelarea la alte persoane abilitate.Suntem mici, nu cine stie ce firma mare.
Este vorba mai mult de dobandirea unor deprinderi si abilitati practice, prin impartasirea unor tehnici de lucru si alte cunostinte din domeniu! Deci facem acte aditionale cu clauza de formare profesionala, dar formarea o poate face administratorul? Sau ce ar fi mai bine in cazul nostru?
Va rugam mult explicati-ne punctual la intrebarile precedente, pt a putea intelege corect.
Cu consideratie
M
Art. 206 C.mun.
(1) Formarea profesională la nivelul angajatorului prin intermediul contractelor speciale se face de către un formator.
(2) Formatorul este numit de angajator dintre salariaţii calificaţi, cu o experienţă profesională de cel puţin 2 ani în domeniul în care urmează să se realizeze formarea profesională.
(3) Un formator poate asigura formarea, în acelaşi timp, pentru cel mult 3 salariaţi.
(4) Exercitarea activităţii de formare profesională se include în programul normal de lucru al formatorului.
Si daca societatea nu are nici un anajat mai vechi? Aceasta si-a inceput activitatea in iulie 2011!Ce se poate face in acest caz? Poate fi formator administratorul?
Cu consideratie,
M