Am si eu o nelamurire de 2 ani ma ocup de pagini web freelancer mai bine zis pana acum nu am fost nevoit sa dau facturi sau chitanta pentru serviciile prestate din acest an am deschis inca 2 pagini web la care trebuie sa ofer fiecarui client o chitanta sau o factura (sume mici 300 ron 200 ron 180 ron)....
Eu am 22 ani sunt student anul 2 la informatica am 2 restante
Intrebarile mele sunt urmatoarele .
1 - Ce sa imi deschid ? PFA - SRL ne platitor de Tva sau Platitor de Tva
- La SRL m-am gandit la ne platitor de tva (siteul meu promoveaza firme adica eu doresc sa incasez bani pt servici de promovare nu stiu unde se incadreaza ) ma gandeam ca se poate baga la cheltuieli si se deduce toata suma si eu dau la stat doar 16% din tot ce incasez in loc de 16 % + 24 %(la platitor tva) eu pe firma nu am cheltuieli mari adica nu imi pot deduce nici 5% din tva .
2 - Pot sa imi infiintez PFA daca nu am studii in domeniu finalizate?
3 - Pt SRL unde ma incadrez? ce coduri ?
Sunt incepator in aceasta zona asa ca va rog sa ma ajutati . Orice sfat este un ajutor si il apreciez .
aici poti gasi codul caen [ link extern ]
tinand cont de varsta, ati putea infiinta un srl-d.
daca apreciati ca cifra dvs de afaceri nu va depasi 35000 euro/an cifra, puteti sa ramaneti neplatitor de TVA.
Daca aveti si achizitii de servicii sau bunuri, merita sa fiti platitori de tva. Daca nu , atunci nu este indicat sa va inregistrati ca platitor de tva. Desigur, asta pana la depasirea plafonului
Ok sa zic ca deschid un srl zicea 'theya_05' sa deschid un srl-d dumneavoastra ce parere aveti ? sunt avantaje? am inteles ca trebe sa am un angajat ..... pe mine ma intereseaza sa nu am cheltuieli si multa birocratie . Ma gandeam la PFA pentru ca trebe sa platesc 16% doar din profit si pot sa imi fac contabilitatea . Dvs ce parere aveti ?
Pe SRL daca aveti un angajat,puteti plati 3 % impozit pe venitul microintreprinderilor.Binenteles si contributiile angajatului (puteti fi si dvs.angajatul).