avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 525 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Sarcina gemelara - daca plec din tara voi mai ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Sarcina gemelara - daca plec din tara voi mai beneficia de indemnizatie pentru CCC?

Sunt insarcinata in 8 saptamani sarcina gemelara.Momentan sunt in concediu medical dupa 4 zile de spitalizare.La sfarsitul lunii lui iunie trebuie sa plec in italia ptr ca barbatul meu lucreaza acolo.Intrebarea mea este mai pot beneficia de concediu de maternitate daca voi pleca?In rom am salar de 5 mil iar barbatul meu vrea sa renunte la italia ca sa imi fie aproape dar asa noi vom pierde financiar.Ce ma sfatuiti sa fac ptr binele familie mele?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:11, 4 Iunie 2012
1. De concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) beneficiati daca in cele 12 luni premergatoare evenimentului aveti cel putin o luna lucrata cu contract individual de munca.

2. - Banuiesc ca doreati sa va referiti la concediul pentru cresterea copilului.

- Din OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor:

Art. 12
(1) Drepturile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se acorda in situatia in care solicitantul indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este cetatean roman, cetatean strain sau apatrid;
b) are, conform legii, domiciliul sau resedinta pe teritoriul Romaniei;
c) locuieste in Romania impreuna cu copilul/copiii pentru care solicita drepturile si se ocupa de cresterea si ingrijirea acestuia/acestora.