Am urmatoarea situatie: doi subantreprenori: A si B, firme diferite, lucreaza la acelasi obiectiv, pe acelasi santier. Subatreprenorul A se aprovizioneaza cu materiale de la furnizorul C, care i le aduce direct pe santier
.A, factureaza lui B o parte din aceste materiale, la sfarsitul lunii, o factura mare, cu multe materiale, centralizatoare.
Pe relatia dintre subantreprenorul A si B, materialele facturate nu s-au deplasat deloc, nu au fost transportate, ele fiind deja la locatia de consum; transportul a fost efectuat de furnizorul C, de materiale.
In situatia in care factura emisa de subantreprenorul A este o factura centralizoatere, ce documente trebuie sa stea la baza intormirii ei?
In acest caz particular, tinand cont de faptul ca materialele nu se deplaseaza efectiv de la A la B, dispozitia de livrare poate sta la baza intocmirii facturii?
Factura centralizatoare - o denumire generica, rezultata din faptul ca bunurile inscrise in ea sunt foarte numeroase, si in cazul efectuarii transportului, ar fi necesitat mai multe mijloace de transport.
Dispozitie de livrare - este documentul pe care l-ar putea face A catre B, ib baza solitarilor de materiale ale subantreprenorului B. Este un document c financir-cotabil, publicat in Nomenclatorul de documente comune ...
Ideal ar fi ca marfa sa o livrati subantreprenorului B pe baza unor comenzi ferme. Dispozitia de livrare nu are legatura cu ceea ce doriti sa faceti Dvs. Aceasta foloseste ca:
- document pentru eliberarea din magazie a produselor, marfurilor sau altor valori materiale destinate vanzarii;
- document justificativ de scadere din gestiunea magaziei predatoare;
- document de baza pentru intocmirea avizului de insotire a marfii sau a facturii, dupa caz.
Se intocmeste in doua exemplare de catre serviciul desfacere.
Circula:
- la magazie, pentru eliberarea produselor, marfurilor sau altor valori materiale si pentru inregistrarea in evidenta magaziei, semnandu-se de catre gestionarul predator pentru cantitatile livrate (ambele exemplare);
- la compartimentul desfacere, pentru inregistrarea cantitatilor livrate in evidentele acestuia si pentru intocmirea avizului de insotire a marfii sau facturii, dupa caz (exemplarul 2).
Intocmiti aviz de insotire al marfurilor catre subantreprenorul B, iar la sfarsitul lunii emiteti factura.