avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 393 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Facturare materiale constructii; documente anexa
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Facturare materiale constructii; documente anexa

Am urmatoarea situatie: doi subantreprenori: A si B, firme diferite, lucreaza la acelasi obiectiv, pe acelasi santier. Subatreprenorul A se aprovizioneaza cu materiale de la furnizorul C, care i le aduce direct pe santier
.A, factureaza lui B o parte din aceste materiale, la sfarsitul lunii, o factura mare, cu multe materiale, centralizatoare.
Pe relatia dintre subantreprenorul A si B, materialele facturate nu s-au deplasat deloc, nu au fost transportate, ele fiind deja la locatia de consum; transportul a fost efectuat de furnizorul C, de materiale.
In situatia in care factura emisa de subantreprenorul A este o factura centralizoatere, ce documente trebuie sa stea la baza intormirii ei?
In acest caz particular, tinand cont de faptul ca materialele nu se deplaseaza efectiv de la A la B, dispozitia de livrare poate sta la baza intocmirii facturii?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 23:45, 6 Iunie 2012
Ce inseamna pentru Dvs. "factura centralizatoare"? Despre care dispozitie de livrare faceti referire mai sus? De catre cine este emisa?
Factura centralizatoare - o denumire generica, rezultata din faptul ca bunurile inscrise in ea sunt foarte numeroase, si in cazul efectuarii transportului, ar fi necesitat mai multe mijloace de transport.
Dispozitie de livrare - este documentul pe care l-ar putea face A catre B, ib baza solitarilor de materiale ale subantreprenorului B. Este un document c financir-cotabil, publicat in Nomenclatorul de documente comune ...
Ideal ar fi ca marfa sa o livrati subantreprenorului B pe baza unor comenzi ferme. Dispozitia de livrare nu are legatura cu ceea ce doriti sa faceti Dvs. Aceasta foloseste ca:

- document pentru eliberarea din magazie a produselor, marfurilor sau altor valori materiale destinate vanzarii;
- document justificativ de scadere din gestiunea magaziei predatoare;
- document de baza pentru intocmirea avizului de insotire a marfii sau a facturii, dupa caz.

Se intocmeste in doua exemplare de catre serviciul desfacere.

Circula:

- la magazie, pentru eliberarea produselor, marfurilor sau altor valori materiale si pentru inregistrarea in evidenta magaziei, semnandu-se de catre gestionarul predator pentru cantitatile livrate (ambele exemplare);
- la compartimentul desfacere, pentru inregistrarea cantitatilor livrate in evidentele acestuia si pentru intocmirea avizului de insotire a marfii sau facturii, dupa caz (exemplarul 2).

Intocmiti aviz de insotire al marfurilor catre subantreprenorul B, iar la sfarsitul lunii emiteti factura.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Proces verbal de custodie croitoru raluca croitoru raluca buna ziua am dat in custodie catre o alta societate echipamente pe baza unui proces verbal de custodie . care sunt inregistrarile contabile? , am nevoie si ... (vezi toată discuția)
Avize insotire marfa operatiuni triunghiulare AncaUrda AncaUrda Firma A incheie cu firma B contract de vanzare-cumparare beton. Firma B vinde mai departe catre firma C produsele achizitionate de la A. A emite factura catre ... (vezi toată discuția)
Chiosc presa neplatitor de tva Mariralu Mariralu Care sunt notele contabile pentru inregistrarea corecta a urmatoarelor documente : 1. Primesc aviz de insotire a marfii in aproape fiecare zi a lunii ... (vezi toată discuția)