Am urmatoarea situatie: doi subantreprenori: A si B, firme diferite, lucreaza la acelasi obiectiv, pe acelasi santier. Subatreprenorul A se aprovizioneaza cu materiale de la furnizorul C, care i le aduce direct pe santier
.A, factureaza lui B o parte din aceste materiale, la sfarsitul lunii, o factura mare, cu multe materiale, centralizatoare.
Pe relatia dintre subantreprenorul A si B, materialele facturate nu s-au deplasat deloc, nu au fost transportate, ele fiind deja la locatia de consum; transportul a fost efectuat de furnizorul C, de materiale.
In situatia in care factura emisa de subantreprenorul A este o factura centralizoatere, ce documente trebuie sa stea la baza intormirii ei?
In acest caz particular, tinand cont de faptul ca materialele nu se deplaseaza efectiv de la A la B, dispozitia de livrare poate sta la baza intocmirii facturii?
Factura centralizatoare - o denumire generica, rezultata din faptul ca bunurile inscrise in ea sunt foarte numeroase, si in cazul efectuarii transportului, ar fi necesitat mai multe mijloace de transport.
Dispozitie de livrare - este documentul pe care l-ar putea face A catre B, ib baza solitarilor de materiale ale subantreprenorului B. Este un document c financir-cotabil, publicat in Nomenclatorul de documente comune ...
Ideal ar fi ca marfa sa o livrati subantreprenorului B pe baza unor comenzi ferme. Dispozitia de livrare nu are legatura cu ceea ce doriti sa faceti Dvs. Aceasta foloseste ca:
- document pentru eliberarea din magazie a produselor, marfurilor sau altor valori materiale destinate vanzarii;
- document justificativ de scadere din gestiunea magaziei predatoare;
- document de baza pentru intocmirea avizului de insotire a marfii sau a facturii, dupa caz.
Se intocmeste in doua exemplare de catre serviciul desfacere.
Circula:
- la magazie, pentru eliberarea produselor, marfurilor sau altor valori materiale si pentru inregistrarea in evidenta magaziei, semnandu-se de catre gestionarul predator pentru cantitatile livrate (ambele exemplare);
- la compartimentul desfacere, pentru inregistrarea cantitatilor livrate in evidentele acestuia si pentru intocmirea avizului de insotire a marfii sau facturii, dupa caz (exemplarul 2).
Intocmiti aviz de insotire al marfurilor catre subantreprenorul B, iar la sfarsitul lunii emiteti factura.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.