avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 577 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general proces verbal de custodie
Discuție deschisă în Contabilitate în general

proces verbal de custodie

buna ziua
am dat in custodie catre o alta societate echipamente pe baza unui proces verbal de custodie .
care sunt inregistrarile contabile? , am nevoie si de aviz de expeditie pe care sa-l atasez in spate la procesul verbal?
in procesul verbal trebuie sa apara si motivul pentru care am dat in custodie echipamentele?

Cel mai recent răspuns: magda2009 , utilizator 16:55, 21 Octombrie 2010
ce fel de echipamente? sunt mijloace fixe sau de natura stocurilor?
35x = 3x
bunurile date in custodie trebuie prevazute in contractele comerciale dintre parti. in functie de prevederile comerciale se aplica principiile contabile si reglementarile contabile.
bunurile date la terti trebuie sa aiba legatura cu activitatea economica a societatii.
Avizele de expeditie cnf o 3512/2008 se intocmesc pentru:
Este formular cu regim special intern de tipărire şi numerotare.
1. Serveşte ca:
- document de însoţire a mărfii pe timpul transportului, după caz;
- document ce stă la baza întocmirii facturii, după caz;
- dispoziţie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiaşi unităţi;
- document de primire în gestiune, după caz;
- document de descărcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.
Dispozitia de livrare:
1. Serveşte ca:
- document pentru eliberarea din magazie a produselor, mărfurilor sau a altor valori materiale destinate vânzării, a bunurilor cedate cu titlu gratuit sau date pentru stimularea vânzării, după caz;
- document justificativ de scădere din gestiunea magaziei predătoare;
- document de bază pentru întocmirea avizului de însoţire a mărfii sau a facturii, după caz;
- ca document justificativ de înregistrare în contabilitate.
2. Se întocmeşte în două exemplare de către serviciul desfacere.
3. Circulă:
- la magazie, pentru eliberarea produselor, mărfurilor sau a altor valori materiale şi pentru înregistrarea în evidenţa magaziei, semnându-se de către gestionarul predător pentru cantităţile livrate (ambele exemplare);
- la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea bunurilor livrate în evidenţele acestuia şi pentru întocmirea avizului de însoţire a mărfii sau facturii, după caz (exemplarul 2).
4. Se arhivează:
- la magazie (exemplarul 1);
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2) sau compartimentul financiar-contabil, după caz.
5. Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al formularului este următorul:
- denumirea, numărul şi data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- denumirea furnizorului;
- numărul curent; denumirea produselor; U/M; cantitatea dispusă; cantitatea livrată; preţul unitar în cazul în care bunurile sunt destinate vânzării;
- semnături: întocmit, dispus livrarea, gestionar, primitor.




~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Termen valabiliitate aviz de insotire al marfurilor ContSters250895 ContSters250895 avand in vedere k clientii ii caut si pot aparea si alte probleme(defectiuni,urgente,etc). (vezi toată discuția)
Facturi pentru doua spatii comerciale gent gent Doresc sa deschid un nou punct de lucru(magazin).Problema mea este ca mai am inca unul si nu stiu cum voi proceda cu actele.Imi trebuie registre,nir,e.t.c. ... (vezi toată discuția)
Contabilitatea marfurilor alina.morutan alina.morutan La o soc com la care acelasi produs se vinde cu diferite ad com care este documentul justificativ care trebuie intocmit pentru a scadea mf de pe stoc la ... (vezi toată discuția)