avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 688 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general facturi pentru doua spatii comerciale
Discuție deschisă în Contabilitate în general

facturi pentru doua spatii comerciale

Doresc sa deschid un nou punct de lucru(magazin).Problema mea este ca mai am inca unul si nu stiu cum voi proceda cu actele.Imi trebuie registre,nir,e.t.c. separate?Daca impart marfa la cele doua puncte,in care nir inregistrez facturile?
Cel mai recent răspuns: gent , utilizator 20:59, 28 Noiembrie 2010
Buna dimineata!

Rugati furnizorul sa emita factura pentru fiecare din cele doua puncte de lucru deschise de catre Dvs. Sa mentioneze si pe factura punctul de lucru . Trebuie sa intocmiti N.I.R. separat pentru fiecare in parte. Registre separate,da.
Ultima modificare: Duminică, 28 Noiembrie 2010
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Sau puteti considera gestiunea magazinului 1 ca o "gestiune centrala " din care marfurile vor fi transferate in gestiunea 2 , in baza Avizului de insotire .
AVIZ DE ÎNSOTIRE A MARFII (cod 14-3-6A)
Este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare.
1.Serveste ca:
- document de însotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
- document ce sta la baza întocmirii facturii, dupa caz;
- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
- document de primire în gestiune, dupa caz;
- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.
2.Se întocmeste, în doua sau mai multe exemplare, de catre unitatile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si în alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale unitatii.
În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiasi unitati, dispersate teritorial, precum si al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vânzarii sau testari la locul de desfacere, premii, materiale promotionale etc.) avizul de însotire a marfii va purta mentiunea "Fara factura", dupa caz.
Pe avizul de însotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea "Pentru prelucrare la terti".
În celelalte situatii decât cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însotire a marfii si nu factura.
3.Circula, dupa caz:
- la furnizor:
- la delegatul unitatii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire;
- la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantitatilor livrate în evidentele acestuia si pentru întocmirea facturii;
- la compartimentul financiar-contabil;
- la cumparator:
- la magazie, pentru încarcarea în gestiune a produselor, marfurilor sau altor valori materiale primite, dupa efectuarea receptiei de catre comisia de receptie si dupa consemnarea rezultatelor;
- la compartimentul aprovizionare, pentru înregistrarea cantitatilor aprovizionate în evidenta acestuia;
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitatea sintetica si analitica.
4.Se arhiveaza, dupa caz:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere;
- la compartimentul financiar-contabil;
- la cumparator:
- la compartimentul financiar-contabil.
5.Continutul minimal obligatoriu de informatii al avizului de însotire a marfii este urmatorul:
- seria si numarul intern de identificare a formularului;
- data emiterii formularului;
- datele de identificare ale furnizorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
- datele de identificare ale cumparatorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
- denumirea si cantitatea bunurilor livrate;
- pretul si valoarea, dupa caz;
- date privind expeditia: numele delegatului, buletin/carte identitate (serie, numar), numarul mijlocului de transport, ora livrarii, semnatura delegatului;
- semnatura expeditorului.
- data primirii în gestiune si semnatura gestionarului primitor.

In contabilitate exista conturile 481 si 482 pentru acest gen de situatii, daca desigur, firma tine contabilitate in partida dubla.
Daca este vorba de pfa sau ii cu contabilitate in partida simpla, nu avem nevoie de 481 si 482.

*) Ar mai fi si "bonul de transfer" dar nu cred ca va ajuta, pentru ca acest document se utilizeaza doar pentru transferul fara transport si din moment de este vorba de un punct de vanzare nou, mai mult ca sigur ca este in alta locatie .
Am facut aceasta precizare pentru ca in cazul in care se va propune ca solutie Bonul de transfer sa fiti in tema .
Ultima modificare: Duminică, 28 Noiembrie 2010
Magda Staicu, Consultant fiscal
Sa inteleg ca in baza acestui aviz imi pot inregistra marfa in N.I.R. si daca vreau sa o duc inapoi completez un alt aviz?
aveti pfa ? sau srl ?
cine se ocupa de contabilitate ?
Am srl si contabilitatea o tine o ruda care nu este la curent intodeauna cu unele probleme.Sant in cautare de un nou contabil

Alte discuții în legătură

Termen valabiliitate aviz de insotire al marfurilor ContSters250895 ContSters250895 avand in vedere k clientii ii caut si pot aparea si alte probleme(defectiuni,urgente,etc). (vezi toată discuția)
Contabilitatea marfurilor alina.morutan alina.morutan La o soc com la care acelasi produs se vinde cu diferite ad com care este documentul justificativ care trebuie intocmit pentru a scadea mf de pe stoc la ... (vezi toată discuția)
Aviz de insotire a marfii ContSters138151 ContSters138151 O societate comerciala care avea 2 puncte de lucru a decis sa inchida unul dintre ele si astfel a transferat marfa de la un punct la celalalt prin aviz de ... (vezi toată discuția)