Sau puteti considera gestiunea magazinului 1 ca o "gestiune centrala " din care marfurile vor fi transferate in gestiunea 2 , in baza Avizului de insotire .
AVIZ DE ÎNSOTIRE A MARFII (cod 14-3-6A)
Este formular cu regim special intern de tiparire si numerotare.
1.Serveste ca:
- document de însotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
- document ce sta la baza întocmirii facturii, dupa caz;
- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
- document de primire în gestiune, dupa caz;
- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.
2.Se întocmeste, în doua sau mai multe exemplare, de catre unitatile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si în alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale unitatii.
În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiasi unitati, dispersate teritorial, precum si al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vânzarii sau testari la locul de desfacere, premii, materiale promotionale etc.) avizul de însotire a marfii va purta mentiunea "Fara factura", dupa caz.
Pe avizul de însotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea "Pentru prelucrare la terti".
În celelalte situatii decât cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însotire a marfii si nu factura.
3.Circula, dupa caz:
- la furnizor:
- la delegatul unitatii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire;
- la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantitatilor livrate în evidentele acestuia si pentru întocmirea facturii;
- la compartimentul financiar-contabil;
- la cumparator:
- la magazie, pentru încarcarea în gestiune a produselor, marfurilor sau altor valori materiale primite, dupa efectuarea receptiei de catre comisia de receptie si dupa consemnarea rezultatelor;
- la compartimentul aprovizionare, pentru înregistrarea cantitatilor aprovizionate în evidenta acestuia;
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitatea sintetica si analitica.
4.Se arhiveaza, dupa caz:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere;
- la compartimentul financiar-contabil;
- la cumparator:
- la compartimentul financiar-contabil.
5.Continutul minimal obligatoriu de informatii al avizului de însotire a marfii este urmatorul:
- seria si numarul intern de identificare a formularului;
- data emiterii formularului;
- datele de identificare ale furnizorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
- datele de identificare ale cumparatorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala);
- denumirea si cantitatea bunurilor livrate;
- pretul si valoarea, dupa caz;
- date privind expeditia: numele delegatului, buletin/carte identitate (serie, numar), numarul mijlocului de transport, ora livrarii, semnatura delegatului;
- semnatura expeditorului.
- data primirii în gestiune si semnatura gestionarului primitor.
In contabilitate exista conturile 481 si 482 pentru acest gen de situatii, daca desigur, firma tine contabilitate in partida dubla.
Daca este vorba de pfa sau ii cu contabilitate in partida simpla, nu avem nevoie de 481 si 482.
*) Ar mai fi si "bonul de transfer" dar nu cred ca va ajuta, pentru ca acest document se utilizeaza doar pentru transferul fara transport si din moment de este vorba de un punct de vanzare nou, mai mult ca sigur ca este in alta locatie .
Am facut aceasta precizare pentru ca in cazul in care se va propune ca solutie Bonul de transfer sa fiti in tema .