avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1080 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general contabilitatea marfurilor
Discuție deschisă în Contabilitate în general

contabilitatea marfurilor

La o soc com la care acelasi produs se vinde cu diferite ad com care este documentul justificativ care trebuie intocmit pentru a scadea mf de pe stoc la valoarea de achizitie in contabilitate.
Cel mai recent răspuns: Ana Muntianu , Consultant fiscal 09:14, 4 Aprilie 2009
II.Costul stocurilor


(3)Potrivit metodei "primul intrat - primul ieşit" (FIFO), bunurile ieşite din gestiune se evaluează la costul de achiziţie sau de producţie al primei intrări (lot). Pe măsura epuizării lotului, bunurile ieşite din gestiune se evaluează la costul de achiziţie sau de producţie al lotului următor, în ordine cronologică.
(4)Metoda "costului mediu ponderat" (CMP) presupune calcularea costului fiecărui element pe baza mediei ponderate a costurilor elementelor similare aflate în stoc la începutul perioadei şi a costului elementelor similare produse sau cumpărate în timpul perioadei. Media poate fi calculată periodic sau după fiecare recepţie.
(5)Potrivit metodei "ultimul intrat - primul ieşit" (LIFO), bunurile ieşite din gestiune se evaluează la costul de achiziţie sau de producţie al ultimei intrări (lot). Pe măsura epuizării lotului, bunurile ieşite din gestiune se evaluează la costul de achiziţie sau de producţie al lotului anterior, în ordine cronologică.
(6)Metoda aleasă trebuie aplicată cu consecvenţă pentru elemente similare de natura stocurilor şi a activelor fungibile de la un exerciţiu financiar la altul. Dacă, în situaţii excepţionale, administratorii decid să schimbe metoda pentru un anumit element de stocuri sau alte active fungibile, în notele explicative trebuie să se prezinte următoarele informaţii:
- motivul schimbării metodei, şi
- efectele sale asupra rezultatului.
(7)O entitate trebuie să: utilizeze aceleaşi metode de determinare a costului pentru toate stocurile care au natură şi utilizare similare. Pentru stocurile cu natură sau utilizare diferită, folosirea unor metode diferite de calcul al costului poate fi justificată.

din 1752&3512
e important sa spuneti si daca e vb de vinzare cu amanuntul , ca acolo lucrurile stau altfel; va rog reveniti cu detalii , dar aveti in vedere si ce am zis mai sus
Daca este vanzare cu amanuntul descarcarea se face prin calcularea adaosului comercial mediu.

Daca este vanzare en-gross, utilizati fisele de magazie pentru a vedea cantitatea vanduta si cea ramasa. Recomand utilizarea metodei FIFO.
Este vorba de vanzare en gross . Daca gestionarul i-si face NR la mf intrata la pret de achizitie fara adaos comercial ,cind o elibereaza agentului pentru a merge pe teren spre vanzare pe baza carui document se scade din gestiune( fisele de magazie) .IN acest caz este corect daca nu lucrez cu ct 378 doar cu ct 371 pt receptie mf , 707 pt marfa vanduta ,si 607 desc de gestiune
Ultima modificare: Joi, 2 Aprilie 2009
alina.morutan, utilizator
Este corect fara ct 378.
Daca din diverse motive nu puteti intocmi factura , cf :

ART. 155

Facturarea

(1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) şi (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naştere faptul generator al taxei, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă.

puteti intocmi :

VIII.AVIZ DE ÎNSOŢIRE A MÃRFII (cod 14-3-6A)
Este formular cu regim special intern de tipărire şi numerotare.
1.Serveşte ca:
- document de însoţire a mărfii pe timpul transportului, după caz;
- document ce stă la baza întocmirii facturii
, după caz;
- dispoziţie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiaşi unităţi;
- document de primire în gestiune, după caz;
- document de descărcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.
2.Se întocmeşte, în două sau mai multe exemplare, de către unităţile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrării produselor, mărfurilor sau altor valori materiale, precum şi în alte situaţii stabilite prin procedurile proprii ale unităţii.
În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiaşi unităţi, dispersate teritorial, precum şi al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vânzării sau testări la locul de desfacere, premii, materiale promoţionale etc.) avizul de însoţire a mărfii va purta menţiunea "Fără factură", după caz.
Pe avizul de însoţire a mărfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terţi se face menţiunea "Pentru prelucrare la terţi".
În celelalte situaţii decât cele prevăzute mai sus se face menţiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însoţire a mărfii şi nu factura.
3.Circulă, după caz:
- la furnizor:
- la delegatul unităţii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire;
- la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantităţilor livrate în evidenţele acestuia şi pentru întocmirea facturii;
- la compartimentul financiar-contabil;
- la cumpărător:
- la magazie, pentru încărcarea în gestiune a produselor, mărfurilor sau altor valori materiale primite, după efectuarea recepţiei de către comisia de recepţie şi după consemnarea rezultatelor;
- la compartimentul aprovizionare, pentru înregistrarea cantităţilor aprovizionate în evidenţa acestuia;
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitatea sintetică şi analitică.
4.Se arhivează, după caz:
- la furnizor:
- la compartimentul desfacere;
- la compartimentul financiar-contabil;
- la cumpărător:
- la compartimentul financiar-contabil.
5.Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al avizului de însoţire a mărfii este următorul:
- seria şi numărul intern de identificare a formularului;
- data emiterii formularului;
- datele de identificare ale furnizorului (denumire, adresă, cod de identificare fiscală);
- datele de identificare ale cumpărătorului (denumire, adresă, cod de identificare fiscală);
- denumirea şi cantitatea bunurilor livrate;
- preţul şi valoarea, după caz;
- date privind expediţia: numele delegatului, buletin/carte identitate (serie, număr), numărul mijlocului de transport, ora livrării, semnătura delegatului;
- semnătura expeditorului.
- data primirii în gestiune si semnătura gestionarului primitor

fiind documente de scadere din gestiune .
alina.morutan a scris:

Este vorba de vanzare en gross . Daca gestionarul i-si face NR la mf intrata la pret de achizitie fara adaos comercial ,cind o elibereaza agentului pentru a merge pe teren spre vanzare pe baza carui document se scade din gestiune( fisele de magazie) .IN acest caz este corect daca nu lucrez cu ct 378 doar cu ct 371 pt receptie mf , 707 pt marfa vanduta ,si 607 desc de gestiune


1. N.I.R.-ul este intocmit corect
371 = 401 la pret de achizitie
Se inregistreaza in fisa de magazie intrarea de marfa.
2. Din gestiune i se preda agentului marfa pe baza avizului de expeditie.
3. Agentul vinde marfa pe baza facturii.
411 = 707 valoarea de vanzare
Se completeaza fisa de magazie cu cantitatea de marfa iesita.
607=371 la pret de achizitie

Este corect ca nu lucrezi cu 378.

Alte discuții în legătură

Gestiune en-gros adrianabresug adrianabresug buna ziua ,va rog sa imi spuneti daca e corect tinuta evidenta la o gestiune tinuta la pret furnizor . receptie la pret furnizor 371=401-1000 lei vanzare ... (vezi toată discuția)
Urgent: cum se descarca marfa cumparata cu tva si vanduta fara tva (intracomunitar) Diana2209 Diana2209 se face doar 607 = 371 cu valoarea marfii intrate si ce se intampla cu adaosul comercial (378) - nu se mai evidentiaza? Va rog ajutati-ma Multumesc (vezi toată discuția)
Produse identice, preturi diferite (ce fac in nir)? vioviod vioviod Primesc factura de marfa de la furnizor. Ii fac Nir-ul. Atunci cand vand nu respect pretul de vanzare stabilit in Nir. Ex: daca am 3buc. din produsul A, ... (vezi toată discuția)