Doresc sa deschid un nou punct de lucru(magazin).Problema mea este ca mai am inca unul si nu stiu cum voi proceda cu actele.Imi trebuie registre,nir,e.t.c. separate?Daca impart marfa la cele doua puncte,in care nir inregistrez facturile?
Am sa dau un exemplu ca sa intelegeti mecanismul :
- Notam G1 gestiunea centrala , acea gestiune a primului magazin deschis .
- Notam G 2 gestiunea punctului de lucru .
Marfa intra in G1 pe baza facturii de la furnizor .
Se face NIR , se stabileste pretul de vanzare .
Din G1 marfa pleaca in G2 avand aviz de insotire . Avizul va fi completat cu pret de vanzare , la furnizor veti trece firma dvs, iar la cumparator tot firma dvs , gestiune G2- punct de lucru . Obligatoriu pe aviz veti scrie " nu se factureaza "
Marfa intra in G2 pe baza avizului, se vinde, se descarca gestiunea
Marfa din G1 va avea deci doua iesiri :
- o data prin vanzare pe procedura cunoscuta
- o data prin acel aviz
In cazul in care doriti sa aduceti in G1 o marfa , avizul va fi de la G2 catre G1 .
Si contabilitatea va trebui sa lucreze la fel, respectiv contul de marfuri sa fie despartit in doua : marfa gestiune 1 , marfa gestiune 2 iar trecere dintr-o gestiune in alta se face cu unul din acele conturi contabile 481 sau 482.
Mai mult , si contul de venituri din vanzari v-as sugera sa il separati pe cele doua gestiuni .