Eu, SC, am inchiriat un spatiu comercial de la o pers. fizica.Pe contract la "oblig. chiriasului" scrie: "sa suporte cheltuieli de intretinere ca: energie, apa....".
Pt. a putea deduce aceste cheltuieli este necesar sa fac eu, ca SC, contract cu E-on... sau fac DP proprietarului pt. platile respective (ca la chirie)?
Poti face in doua feluri: sa-ti aduca chitantele+facturile, si sa-i dai banii proprietarului(nerecomandat), sau sa faci tu ca SC..... contract cu toti furnizorii de utilitati ca sa te poti scadea si in contabilitate.
"(nerecomandat)" - este vreo baza legala care sa ma impiedice sa fac asa din moment ce este stipulat in contract?
Chiria o platesc cu DP in baza aceluiasi contract.
Ti-am scris ca e nerecomandat ptr. ca se subintelege ca facturile si/sau chitantele pentru utilitati vin pe numele de persoana fizica( a proprietarului),ptr locatia respectiva, iar tu nu le poti inregistra in contabilitatea firmei tale ca sa te scazi cu ele; sigur ca trebuie platite, in orice forma alegi.
Exemplu:
Presupunem firma ta(deci nu tu personal) inchiriezi de la mine un apartament, pentru activitate sau sediu firma.Facturile de curent, gaz,cablu,internet, samd vor veni in continuare pe numele meu, iar eu voi veni la tine sa-mi dai banii pe ce ai consumat; in primul rand nu-ti dau facturile si chitantele si in al doilea rand, tu oricum nu ai ce sa faci cu ele, nu le poti inregistra in contabilitatea firmei tale ptr ca sunt pe numele meu.
Cu contractul de inchiriere mergi la Electrica, gaz,cablu, samd ca sa le transfere pe numele firmei tale.
Stimate domn,
Exista un subterfugiu pe care au il recomand clientilor mei si pana acum nu am avut probleme la control. Se intocmeste un contract de comodat pe fiecare contract de utilitati in parte, care se inregistreaza in contabilitate. Cand primiti chitanta, emiteti o dispozitie de plata pentru suma respectiva. atentie insa, nu puteti colecta tva-ul, suma va intra integral pe cheltuieli, inclusiv tva-ul.
Daca aveti nevoie de un astfel de contract, va rog sa imi spuneti si va pun la dispozitie.
Bafta!
Daca s-ar putea emite o dispozitie de plata in baza contractului de comodat (de utilitati !?), de ce nu s-ar putea emite chiar in baza contractului de inchiriere care specifica obligatia chiarisului de a suporta contravaloarea utilitatilor?
Eu chiar nu pot pricepe modul asta de a gandi al fiscului... si al celor care incerca sa tot faca pe placul lor.
Si apoi contractul de comodat e prin definitie un imprumut de folosinta GRATUITA. Ori asta se bate cap in cap cu clauza din contractul de inchiriere in care zice ca utilitatile alea nu i le pun la dispozitie pe de-a moaca, ci tocmai ca sa adauga costul lor pe langa chiria ce o are de plata (adica nu sunt incluse in chirie - posibil si asta, teoretic).
Suma reprezentand chirie in ce baza se se inregistreaza in conta?
Daca inchiriez sau dau cu imprumut de folosinta (dau in comodat) calul, ar trebui sa inteleg ca, dupa mintea creata a fiscului, calul ramane nemancat pana la restituirea lui pentru ca nu i-am facut primitorului si contract de comodat pe ovaz? Ori mai degraba ca e treaba celui ce se foloseste de cal sa-i dea de mancare calului pe banii lui?
Tot la fel si folosinta unei proprietati (case) inchiriate presupune suportarea cheltuielilor folosintei. Si proprietatea asta "mananca" cate ceva (lumina, apa, ...) intocmai ca si calul, chiar daca nu e tot atat de evident.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.