Conform legii 1/2011 unitatille scolare au finantare de baza si finantare complementara. Curatenia din perioada de vara a institutiilor de invatamant ( reparatii si varuit) se suporta din finantarea de baza sau din complementara? Nu reusesc sa inteleg art 104 si 105 din Legea invatamantului si va rog sa ma ajutati sa lamuresc problema.Unitatile de invatamant pot cumpara materialele ( var si materiale pt reparatii) cu factura fiscala pe baza de referat si pot executa lucrarile cu personalul propriu (ingrijitori) sau trebuie incheiat contract cu o firma?
1. este vorba de finantarea de baza adica cea care asigura finantarea si a cheltuielilor cu materialele si serviciile(aici intra si cele de igienizare):
conform art 104 alin
"(2)Finanţarea de bază se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată şi alte venituri ale bugetului de stat, prin bugetele locale, pentru următoarele categorii de cheltuieli:
a)cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora;
b)cheltuielile cu formarea continuă şi evaluarea personalului;
c)cheltuielile cu evaluarea periodică internă a elevilor; d)cheltuielile materiale şi pentru servicii;
e)cheltuielile cu întreţinerea curentă."
2. Pentru astfel de cheltuieli aveti deja in bugetul dvs prevedere bugetara care trebuie sa aiba corespundenta in planul anual de achizitii.
In baza prevederilor pe care le aveti puteti sa achizitionati materiale prin achizitie directa cu respectarea prevederilor art 19 din OUG 34/2006(privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii) :
"Autoritatea contractantă achiziţionează direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei, estimată conform prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depăşeşte echivalentul în lei a 15.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse, servicii ori lucrări. Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ.
(la data 12-dec-2011 Art. 19 din capitolul II, sectiunea 1 modificat de Art. 1, punctul 5. din Legea 279/2011 )
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.