avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 533 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii penalizari CAS
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

penalizari CAS

Buna ziua,

Am si eu o problema in care va rog sa ma lamuriti si pe mine.
Sunt angajat din 01.05.2006 cu carte de munca pe perioada nedeterminata, pe langa servici sunt si compozitor cu piese inregistrate la ucmr-ada.
Mi-a venit acasa un plic de la CAS cum ca pe anii 2007-2008 am de plata 20 de milioane in total din care penalizari 9 milioane.
Intr-adevadevar au fost unele probleme la firma la care lucrez ca s-a tot schimbat conducerea insa nu inteleg daca ma afecteaza pe mine.
Daca sunt angajat si firma plateste CAS mai trebuie sa platesc pentru piesele muzicale care le fac?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 12:50, 16 Iunie 2012
Pentru ce faceti si castigati venituri in afara locului de munca, pe baza unui contract de drepturi de autor sau alt tip de contract, pentru acele venituri trebuie platita contributia si penalitatile de intarziere.
Acolo unde aveti contract de munca, chiar daca se inregistreaza intarzieri la plata contributiilor sociale catre stat, nu va vine dumneavoatra acasa atentionare.
Multumesc pentru raspuns.

Trebuie sa platesc contributia pentru veniturile mele din drepturi de autor si in cazul in care sunt angajat cu carte de munca pe perioada respectiva, si plateste angajatorul?

In Legea nr. 95 din 2006 privind reforma in domeniul sanatatii avem:

ART. 257
(1) Persoana asigurata are obligatia platii unei contributii banesti lunare pentru asigurarile de sanatate, cu exceptia persoanelor prevazute la art. 213 alin. (1).
(2) Contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6,5%, care se aplica asupra:
a) veniturilor din salarii sau asimilate salariilor care se supun impozitului pe venit;