> Cum se procedeaza in situatia cand am o factura de achizitie marfuri si trei gestiuni(puncte de lucru). Se poate imparti factura in 3 NIR-uri?
Ar trebui sa ai o gestiune centrala la care sa inregistrezi factura de achizitie(unde NIR-ul se intocmeste doar cantitativ, deci fara pret de vanzare cu amanuntul) si de la gestiunea centrala catre punctele de lucru transferi marfa cu avize de insotire a marfii.(cantitate*pret de vanzare cu amanuntul).Poti intocmi si pentru avize un NIR din care sa-ti reiasa pretul de achizitie, ad.com, tva neex.
Inregistrarile sunt %:
-la gest.centrala(fara adaos comercial)
% =401
371.1(sau alt analitic)
4426
-la punctele de lucru
371.2(3,4) = % la pret de vanzare cu amanuntul
371.1 la pret achizitie(pret furnizor fara tva)
378.2(3,4) adaos com.
4428.2(3,4) tva neex.
La o factura se pot face cate NIR-uri vrei. In functie de modul de organizare :
- se poate primi marfa la un depozit central, la care se face NIR pe baza facturii primite si de aici se transfera la celelalte gestiuni cu Aviz, urmand ca fiecare gestiune sa faca NIR pe baza Avizului cu care a primit marfa
- se poate primi marfa direct la gestiuni , acestea urmand a face NIR pe baza facturii.
Oricum, contabilitatea trebuie sa copie intocmai fenomenul economic, asa cum are el loc in realitate.
> Cum se procedeaza in situatia cand am o factura de achizitie marfuri si trei gestiuni(puncte de lucru). Se poate imparti factura in 3 NIR-uri?