Esenţa speţei o constituie fraza: „iar carnea care ne intra in magazin este livrata de la ei dar avem lipsa la factura nefiind cantarita bine de angajator”, impunând o întrebare pertinentã: la recepţionarea mãrfii, cel care semneazã de primire, o cântãreşte?
nu marfa nu corespunde tot timpul cu cea inscrisa pe factura. la unele produse avem lipsa chiar si 100gr/produs. la unele facturi am avut lipsa si de 10 lei. de 2 ori pe zi primim marfa iar cele 2 facturi adunate ne da o lipsa cuprinsa intre 4-15 lei
vreau sa mai mentionez faptul ca noi aveam un caiet in care ne tineam evidenta la marfa intrata ,retur si monetare
Am înţeles. Cam aici am vrut sã ajung.
Aţi avizat în scris conducerea societãţii despre aceste aspecte ? iar în caz afirmativ, ce rãspuns au dat ?
În ceea ce priveşte „caietul”... în mod normal, ar fi trebuit sã primiţi de la angajator un formular sau registru tipizat, care sã cuprindã rubrici specifice: intrare, ieşire (retur), cantitãţi livrate (UM), conform facturii (seria, nr.data, emitent), confirmarea acestora (nume, prenume, calitate, datã, observaţii-legate de posibile lipsuri la gramaj, urmare cântãririi mãrfii la primire, neconcordanţe între factura primitã şi realitatea), conformitatea mãrfii (cantitate, calitate, preţ), tipul mãrfii vândute (calitatea I, II, etc.) preţul acesteia, data vânzãrii, stocul la începutul zilei, stocul la sfârsitul zilei, pierderi, lipsuri, etc.
Acest instrument în mod normal constituie „oglinda” activitãţii, fiind înregistrat în contabilitatea societãţii, numerotat, legat şi sigilat, verificat periodic de cãtre contabila şi/sau administratorul societãţii.
Caietul, dacã nu este înregistrat la societate, din pãcate nu poate avea decât o valoare sentimentalã.
Pentru cã în speţã, nu cred cã este vreun interes al angajatorului sã vã gãseascã „puncte slabe”, dacã vânzarea îi „merge” bine, iar dumneavoastrã vã achitaţi de sarcini.
Poate cã problema se aflã în contabilitate.