lucian huzum a scris:
Cu tot respectul, dar din ce varianta de Cod de procedura fiscala ati citat art. 1? In cel oficial, de pe site-ul ANAF cuprinsul art. 1 este cu totul altul ...
Art. 1 Sfera de aplicare a Codului de procedură fiscală
(1) Prezentul cod reglementează drepturile şi obligaţiile părţilor din raporturile juridice fiscale privind administrarea impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat şi bugetelor locale, prevăzute de Codul fiscal.
(2) Prezentul cod se aplică şi pentru administrarea drepturilor vamale, precum şi pentru administrarea creanţelor provenind din contribuţii, amenzi şi alte sume ce constituie venituri ale bugetului general consolidat, potrivit legii, în măsura în care prin lege nu se prevede altfel.
Mai mult de atat, Codul de procedura fiscala reglementeaza rapoartele juridice fiscale, nu are aplicabilitate asupra rapoartelor contractuale, indiferent care sunt partile, rapoarte incheiate sub prevederile Codului civil.
Am citat din varianta actualizata (la zi) a Codului de Procedura Fiscala (CPF), varianta oferita de un program legislativ la care sunt abonat. Va multumesc pentru incercarea de raspuns dar credeti-ma ca nu ma multumeste raspunsul dumneavoastra deoarece nu este cuprinzator si scapati din vedere elementul
"alte sume ce constituie venituri ale bugetului general consolidat" precum si ierarhia actelor normative.
Daca statutul percepe locatorului penalitati si dobanzi in cuantumul prevazut in CPF pentru partea de 50% cum poate locatorul sa solicite locatarului majorari de intarziere (nu era sintagma de penalitati si dobanzi atunci) in cuantum mai mic cand virarea celor 50% catre bugetul statului (
"alte sume ce se constituie venituri...") nu se poate realiza din cauza intarzierii la plata a locatarului? Locatorul trebuie sa acopere diferenta din veniturile proprii ceea ce este total aiurea si cauzeaza prejudicii locatorului.
In plus de asta nu luati in calcul elementul citat de dvs "in masura in care
prin lege nu se prevede altfel". Aici cred ca legiutorul se refera la lege stricto sensu (ca act normativ al Parlamentului) deoarece CPF avand rang de lege de la el se poate deroga doar printr-un act de aceasi forta juridica. Prin ordine ale ministrilor si hotarari ale Guvernului nu se poate deroga de la lege, fiind acte normative date in executarea legilor si avand rang inferiror acestora.
In plus de asta NCC nu prevede un cuantum anume pentru dobanzi si penalitati de intarziere in executarea contractelor din cate stiu eu. In al treilea rand NCC reglementeaza raporturile juridice contractuale in care partile sunt pe pozitii de egalitate pe cand in raporturile juridice generate de contracte administrative partile sunt in pozitii de supraordonare. Dreptul administrativ este ramura a dreptului public sa nu uitam asta.