Va rog sa ma lamuriti cu privire la demersurile necesare recuperarii unor daune produse mie de o firma de mutari.Pe scurt,reprezentantul firmei se eschiveaza de la rezolvarea problemei,respectiv plata daunelor pentru cateva obiecte pierdute precum si pentru altele deteriorate. Cum se stabileste valoarea despagubirii cuvenita pentru un frigider care era folosit,dar varf de gama si in stare perfecta?
Sunt indreptatit sa solicit valoarea de nou a unui frigider cu caracteristici similare,aflat in vanzare in comert,avand in vedere ca prin dauna produsa va fi necesar sa-mi cumpar unul nou,fiind practic imposibil sa procur unul identic ca marca,stare,caracteristici,aceasta situatie survenind ca urmare a neglijentei angajatilor firmei care nu au ambalat frigiderul la transportare?
De asemenea,alte cateva obiecte au disparut complet,astfel ca ne gasim in situatia ca eu sa reclam firmei disparitia bunurilor,iar reprezentantul acesteia sa sustina ca acestea au fost impachetate si livrate.Cum depasim acest impas?
Si nu in ultimul rand,cum evaluam daunele partiale produse unor obiecte de arta care constituie un unicat?
Intre documentele ce au stat la baza contractului de transport, trebuie sa se gaseasca un aviz de insotire a bunurilor transportate, pe baza unui p.v. de predare la expeditie, pe baza caruia s-a facut receptia la destinatie(ambele prin semnaturi contractanti).Astfel se poate demonstra lipsa/deteriorarea/valoarea prejudiciului.In plus, transportatorul trebuia sa posede o asigurare de raspundere civila pentru acivitatea sa.Daca aceste prevederi legale nu au fost respectate, totul se poate reduce la o negociere....:(
Nu s-a facut un proces verbal de predare-primire la destinatie intrucat bunurile nu au fost despachetate,deci nu se puteau inventaria pe moment.Nu s-a facut un proces verbal de predare la expeditie.Transportatorul sustine ca are asigurare de raspundere civila. Vad insa ca se eschiveaza de la plata despagubirii.Am incheiat un contract pentru prestari servicii.
Cum sa procedez in aceasta situatie,referitor la negocierea despre care vorbeati?
Mentionez ca exista martori care pot depune marturie ca respectivele obiecte au fost transportate de firma in cauza,chiar daca nu exista o foaie de inventar.
In baza conditiilor contractuale, chemati la o conciliere prestatorul, prezentati pretentiile, solicitati dovezile etc., consemnand in scris toate sustinerile, documentul semnat fiind necesar fundamentarii unei eventuale actiuni in instanta.Puteti apela la un specialist (mediator, avocat)
Autofacturare
smndraghici
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoare problema:
Am primit marfa din UE, transportatorul fiind furnizor din tara. La receptie am constatat o ... (vezi toată discuția)