avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 488 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie urmas

Tata a decedat. Este divortat de mama. Eu implinesc in august 25 ani si sunt student la master in ultimul an. Am dreptul la pensie de urmas? Avand in vedere ca tata locuia in Tecuci, jud. Galati si eu locuiesc in Iasi, daca am dreptul la pensia de urmas, dosarul trebuie depus la Tecuci, unde apartinea tata de casa de pensii, sau la Iasi unde locuiesc eu ?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Aleku , utilizator 07:49, 15 Iulie 2012
Aveti dreptul la pensie de urmas conform art. 83 din lege, daca tatal dvs. indeplinea conditiile de pensie sau era pensionar.
Actele le depuneti la casa de pensii de care apartineti. Intrati pe site-ul casei de pensii sa vedeti exact care sunt actele de care aveti nevoie.

Legea nr. 263/2010:

ART. 83
Pensia de urmaş se cuvine copiilor şi soţului supravieţuitor, dacã susţinãtorul decedat era pensionar sau îndeplinea condiţiile pentru obţinerea unei pensii.
ART. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmaş:
a) pânã la vârsta de 16 ani;
b) dacã îşi continuã studiile într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii, pânã la terminarea acestora, fãrã a depãşi vârsta de 26 de ani;
c) pe toatã durata invaliditãţii de orice grad, dacã aceasta s-a ivit în perioada în care se aflau în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a) sau b).

ART. 89
(1) Pensia de urmaş se stabileşte, dupã caz, din:
a) pensia pentru limitã de vârstã aflatã în platã sau la care ar fi avut dreptul, în condiţiile legii, susţinãtorul decedat;
b) pensia de invaliditate gradul I, în cazul în care decesul susţinãtorului a survenit înaintea îndeplinirii condiţiilor pentru obţinerea pensiei pentru limitã de vârstã.