avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1102 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... are dreptul angajatorul sa imi taie din salariu?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

are dreptul angajatorul sa imi taie din salariu?

Buna seara. Lucrez ca asistent comercial la o firma privata(magazin bricolage) , mi se cere sa semnez o reducere salariala de 200 roni, aceasta reducere nu este prevazuta in contractul colectiv de munca si nici in cel individual. Angajatorul poate taia din venitul net suma de 200 de roni? Daca da care este legea care ii ofera angajatorului acest drept? Ma poate obliga sa semnez , ce consecinte poate avea refuzul meu de a semna aceasta reducere salariala? Va multumesc anticipat . O seara buna.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:18, 12 Iulie 2012
Dumneavoastra mentionati ca vi se cere sa semnati, deci vi se propune un act aditional la contractul individual de munca prin care, teoretic, de comun acord cu angajatorul acceptati reducerea salariului. In acest caz totul depinde de dumneavoastra daca acceptati sau nu reducerea salariului stabilit prin contractul de munca.
Angajatorul nu poate reduce salariul din proprie initiativa. Exista cazuri in care se reduce salariul pe o anumita perioada ca urmare a aplicarii unei sanctiuni disciplinare, insa aceasta este o alta situatie.
Nu puteti fi obligat sa semnati, iar ca si consecinta s-ar putea ca intr-o zi sa vi sa spuna ca angajatorul a luat decizia desfiintarii postului dumneavoastra deoarece nu va mai poate suporta plata salariului pentru activitatea pe care o prestati.
mikiduta7 a scris: