Buna ziua !
As avea nevoie de putin ajutor va rog :
Sub pretextul unor lucrari la conducta de canalizare a blocului 2 vecini de-ai mei au montat un gard inalt de cca.70 cm-1 m si lung de aprox 6-9 m ,nu ma pricep sa exprim cu exactitate cam cat ,oricum ideea e ca prin construirea acelui gard (de fier)s-au blocat accesul la 3 locuri de parcare ,care de fapt nu era special amenajate ca fiind locuri de parcare dar in orice caz acolo se mai parcau masini pt ca nu mai avem unde in alta parte ,stiti d-stra vechea poveste :multe masini putine locuri de parcare.Bineinteles ca si eu eram una din persoanele care parcau acolo #-o
Vecinii nu mi-au explicat niciodata ca acolo este o problema si ca ar fi bine sa nu mai parchez acolo si nu mi-au cerut acordul pt ridicarea acelui gard
Eu asa socotesc ,ca de fiecare data cad s-a reparat liftul au venit la usa sa ceara bani ,si cand s-au vopsit peretii pe casa scarii si cand s-a modernizat instalatia de iluminat pe casa scarii ,cand s-a pus interfon sau acum mai multi ani in urma cand s-a pus un afis publicitar pe o fatada a blocului au venit la usa sa ne ceara acordul ,ASA socotesc deci ca ar fi trebuit sa se intample si acum !
Ori, NU am fost instiintati si nu ni s-a cerut acordul!
Eu am facut o sezizare scrisa la DAPPP iasi ,ce sanse credeti ca am ? am cerut sa vina un expert care sa verifice LEGALITATEA acelei lucrari si indepartarea gardului !
Chiar asa oricine are dreptul sa faca reparatii la conductele blocului ,nu ar trebui sa vina niste persoane avizate de la o institutie avizata?
Realizarea unor lucrari in asociatie se face prin decizia comitetului executiv si nu necesita consultarea proprietarilor in adunarea generala sau din usa in usa asa cum se spune in mesajul initial.
Dar, daca aceasta lucrare aduce prejudicii cuiva, sigur ca acea persoana poate sa reclame, sa sesizeze...
In mod firesc prima sesizare trebuie adresata presedintelui asociatiei si poate ca asa se lamuresc lucrurile.
Acum daca s-a facut sesizare catre DAPPP, trebuie astepatat raspunsul acestora si eventual masurile.
Realizarea unor lucrari in asociatie se face prin decizia comitetului executiv si nu necesita consultarea proprietarilor in adunarea generala sau din usa in usa asa cum se spune in mesajul initial.
Mi-ati putea spune unde anume este reglementat acest lucru? Nu de alta, dar un vecin a invocat faptul ca aceste lucarri trebuie votate in adunarea generala.
Multumesc.
Atributiunile comitetului executiv sunt stabilite prin legea 2302007 - art. 30 si in HG 1588/2007 - art. 17.
Proprietarii au drepturile prevazute in aceeasi lege care precizeaza ca nu pot aduce modificari nici macar proprietatii individuale (apartamentului) decat cu respectarea prevederilor legale referitoare la autorizarea de către autoritatea publică locală a modificărilor constructive. Iar proprietarul nu poate schimba aspectul sau destinaţia proprietăţii comune fără a obţine mai întâi acceptul din partea asociaţiei de proprietari. (art. 11)