avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Drepturi salariale
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Drepturi salariale

Sunt incadrata cu norma intreaga si contract pe durata nedeterminata cu salar de baza la institutie de stat unde mi se opreste lunar darile (CAS, CASS, somaj, impozit), iar in timpul liber lucrez ca agent de asigurari unde pana acum mi se retinea impozitul de 16 % la sursa direct din venitul brut realizat, adica din suma reziltata din comisioane. Din aceasta luna mi s-a comunicat ca in loc de 16 % mi se va retine 21,5 % conform OUG nr.125/27.12.2011. Deduc ca de fapt mi se va retine in plus (5,5 %) ceea ce reprezinta contributie la sanatate.
Intrebarile mele sunt:
1. mi se poate retine in ambele locuri contributie la sanatate? Eu daca ma imbolnavesc voi fi platitia in baza certificatului medical depus la intreprinderea de stat si nu la asigurari.
2. pentru calculul impozitului de 16 %, in cadrul asigurarilor, corect este sa mi se i-a in calcul venitul rezultat dupa deduceri (adica CAS, CASS, somaj, deducerea personala si de intretinere a copilului).
Ultima modificare: Marți, 17 Iulie 2012
ContSters23466, utilizator
Cel mai recent răspuns: ContSters23466 , utilizator 16:17, 24 Iulie 2012
Da,vi se retine contributia la sanatate in procent de 5,5%atat din venitul realizat din salarii pt. locul de munca in care aveti un contract de munca cat si din venitul realizat din comisioanele din asigurari.