avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 909 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Plata penalizari la recalcul impozit pe cladire?
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Plata penalizari la recalcul impozit pe cladire?

Serviciul Taxe si impozite al primariei mi-a comunicat faptul ca s-a recalculat impozitul pe cladirea unde locuiesc si incepand din acest an trebuie sa platesc mai mult. Motivul recalculului a fost acela ca vechiul impozit era calculat pe suprafata interioara a cladirii iar acum calculul s-a facut pe suprafata exterioara (deci inclusiv peretii). In urma acestui recalcul trebuie sa platesc penalizari de intirziere plata in urma cu 5 ani. Intrebarea mea este urmatoarea:
Trebuie sa platesc intradevar aceste penalizari ? Ce vina am eu ca calculul anterior a fost facut numai pe suprafata interioara? Poate fi un motiv ca aplicatia informatica ce face acest calcul aplica automat penalizari pentru 5 ani in urma?
Cel mai recent răspuns: carmen01011958 , moderator 15:57, 9 August 2012
In cazul dvs nu este corect sa vi se impuna aceste sume- accesoriii , adica majorari si penalitati- pentru ca dvs ati depus actele necesare calcularii corecte a impozitului pe cladiri de catre inspectorii de la impozite si taxe locale.
Greseala este a lor si nu a dvs atat timp cat au recunoscut ca nu au facut corect calculul impozitului pe cladiri adica la suprafata desfasurata si nu la cea utila( impozitul se calculeaza in functie de suprafata desfasurata , iar aceasta este egala cu suprafata utila inmultita cu 1,2)
Eu va recomand va inscrieti in audienta la primar/ directorul de impozite si taxe locale si sa-i expuneti situatia dvs si sa solicitati si prin cerere- scrisa si depusa la registratura- scutirea la plata sumelor majorari si penalitati.
Ultima modificare: Vineri, 27 Iulie 2012
carmen01011958, moderator
Va multumesc pentru raspuns!
Avand in vedere ca tocmai seful serviciului de impozite si taxe locale (cu care am avut o discutie) a dispus si aprobat calculul noului impozit, cu tot cu penalizari, mai degraba ar trebui sa fac o sesizare decat o cerere, cred eu. In caz ca trebuie sa fac o sesizare, cui trebuie sa o adresez? Este bine daca o adresez secretarului primariei?
Este bine dar mai bine in atentia d-lui primar si va sfatuiesc sa va inscrieti si in audienta.

In sesizare sa spuneti ca in conformitate cu prevederile codului fiscal, titlul IX - impozite si taxe locale, art 291

ART. 291 Controlul şi colectarea impozitelor şi taxelor locale

Autorităţile administraţiei publice locale şi organele speciale ale acestora, după caz, sunt responsabile pentru stabilirea, controlul şi colectarea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a amenzilor şi penalizărilor aferente
[ link extern ]

si normele metodologice ale acestui articol
ART. 291

246. Stabilirea, constatarea, controlul şi colectarea impozitelor şi taxelor locale se efectuează de către autorităţile administraţiei publice locale sau prin compartimentele de specialitate ale acestora, după caz, ţinându-se seama de atribuţiile specifice, potrivit legii.

247. Termenul organele speciale, din cuprinsul art. 291 din Codul fiscal, corespunde compartimentelor de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale.

248. În cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădiri şi impozitul pe teren se calculează de către compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale în a căror rază de competenţă se află situate aceste imobile, pe baza declaraţiei fiscale depuse de către proprietar sau de către împuternicitul acestuia, la care se anexează o copie de pe actul de dobândire, precum şi schiţa de plan a clădirii sau a terenului, după caz.

249. (1) Declararea clădirilor şi a terenurilor pentru stabilirea impozitelor aferente nu este condiţionată de înregistrarea acestor imobile la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice.

250. Pe baza declaraţiei fiscale şi a declaraţiei speciale de impunere, pentru fiecare contribuabil, la nivelul fiecărui compartiment de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale, se întocmeşte Procesul-verbal - înştiinţare de plată pentru impozitul pe clădiri datorat de persoanele fizice, model stabilit potrivit pct. 256.

251. Pentru nerespectarea dispoziţiilor referitoare la depunerea declaraţiilor speciale, compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale în a căror rază de competenţă se află situate clădirile ce intră sub incidenţa art. 252 din Codul fiscal aplică sancţiunile stabilite de lege.

252. Verificarea modului de completare a declaraţiei fiscale se face după cum urmează:

a) compartimentul de specialitate va verifica modul de completare a declaraţiei depuse de contribuabil;

b) în cazul în care în declaraţia depusă de contribuabil se poate identifica tipul erorii, respectiv eroare de calcul, de completare sau eroare de aplicare a cotelor de impozitare/taxare, stabilirea obligaţiei de plată se va face prin corectarea erorii şi prin înscrierea sumelor corecte, avându-se în vedere următoarele:

1. aplicarea corectă a cotelor stabilite, potrivit Codului fiscal;

2. înscrierea corectă a sumelor reprezentând impozitele/taxele locale datorate, rezultate din înmulţirea cotei legale de impozitare/taxare cu baza impozabilă/taxabilă;

3. înscrierea corectă a sumelor în rubricile prevăzute de formular şi anularea celor înscrise eronat în alte rubrici;

4. corectarea calculelor aritmetice care au avut drept rezultat înscrierea în declaraţie a unor sume eronate;

5. dacă în declaraţia depusă se constată erori a căror cauză nu se poate stabili sau se constată elemente lipsă, importante pentru stabilirea creanţei bugetare, compartimentul de specialitate va solicita, în scris, contribuabilului să se prezinte la sediul autorităţii administraţiei publice locale pentru efectuarea corecturilor necesare.

253. Exercitarea activităţii de inspecţie fiscală se realizează de către autorităţile administraţiei publice locale prin compartimentele de specialitate ale acestora, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia.

254. În îndeplinirea atribuţiilor şi îndatoririlor de serviciu funcţionarii publici din compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale se vor identifica prin prezentarea legitimaţiei care le atestă această calitate, a delegaţiei semnate de conducătorul compartimentului respectiv, precum şi a actului de identitate. Legitimaţia are modelul stabilit potrivit pct. 256.

[ link extern ]
Ultima modificare: Joi, 9 August 2012
carmen01011958, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Hg 1579 /2007 Broker_star Broker_star Buna Ziua! Incepand cu 08.2007 in baza unui contract de broker am intermediat credite bancare cu mai cateva banci. Contractele initiate la acea vreme de banci ... (vezi toată discuția)
Emitere certificat atestare fiscala in comuna mircealupea mircealupea Buna ziua, Trebuie sa actionez in instanta pentru inregistrarea din punct de vedere fiscal a unui teren si emiterea unui certificat de atestare fiscala, ... (vezi toată discuția)
/impozit/taxa teren,legea 193/2015 si og 1 tatianagramada tatianagramada 1. Va rog sa imi spuneti daca un contribuabil care plateste prin contract de inchiriere chirie administratiei primariei locale mai este normal sa fie ( ... (vezi toată discuția)