Bună ziua!
Particip la o procedură ce are atât proiectare cât şi execuţie de lucrări. În cadrul acestei licitaţii voi merge cu un asociat pentru activităţile de proiectare.
Doresc să cunosc dacă pentru un Birou Individual de Arhitectură se emite certificatul constatator (proiectantul îmi pune la dispoziţie doar o dovadă de înregistrare la Ordinul Arhitecţilor din România din 2002 cât şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA), asa cum îmi cere autoritatea Contractantă cât şi certificatele fiscale privind plata contribuţiilor către bugetul local şi cel consolidat.
Din cate cunosc, orice persoana juridica care desfasoara o activitate economica de orice tip, in scopul obtinerii de profit, trebuie sa fie inregistrata sub forma de societate comerciala, persoana fizica autorizata, etc.
Cred ca cel mai simplu este sa ii cereti explicatii direct asociatului dvs. asupra formei de inregistrare. Acesta le va da in cazul in care il intereseaza asocierea cu adevarat.
Bună ziua!
Între timp am rezolvat problema solicitând o clarificare autorităţii contractante care m-a lămurit cu următorul răspuns:
„Biroul Individual de Arhitectură va trebui să prezinte în locul Certificatului Constatator, următoarele documente:
- Certificat eliberat de Ordinul Arhitecţilor din România, privind înregistrarea în Tabloul Arhitecţilor,
şi
- Actul de înfiinţare a biroului individual de arhitectură.
Aceste documente sunt solicitate în conformitate cu Legea nr. 184/2001 privind organizarea şi exercitarea profesiei de arhitect.”