Buna ziua!
As dori un sfat in legatura cu problema cu care ma confrunt. Firmei mele, avand CAEN 0111 i se aplica taxarea inversa, deci nu mai pot compensa tva-ul, urmand sa il recuperez de la stat. Am solicitat rambursarea undeva in luna octombrie 2011, s-a decis de catre ANAF inceperea inspectiei fiscale, o verificare incrucisata iar dupa o perioada aceasta aceasta s-a suspendat pe motivul ca nu au primit unele facturi de la o sucursala ANAF din Bucuresti care trebuia sa verifice o anumita editura ce avea sediul acolo. Si situatia e aceeasi si acum, de fiecare data cand ma duc la ANAF imi pun aceeasi placa; e imposibil sa dureze atat de mult.
Ce pot face eu in cazul asta? Exista vreo cale legala de a-i determina sa se miste? Suma de recuperat creste de la o zi la alta si nu e deloc o suma mica.
Stiu ca au dreptul sa suspende inspectia dar chiar asa, mai e putin si se implineste 1 an de cant eu stau cu sumele nerecuperate.
Potrivit prevederilor art. 70 din Codul de procedură fiscală şi prevederilor Ordinului M.E.F. nr. 967 din 2005, cu modificările şi completările ulterioare, restituirea TVA se efectuează în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii de restituire (decont cu opţiunea de rambursare).
Aceleaşi prevederi menţionează că, în situaţiile în care, pentru soluţionarea cererii, sunt necesare informaţii suplimentare relevante pentru luarea deciziei, termenul de soluţionare (iniţial de 45 de zile) se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data primirii informaţiilor solicitate.
Deşi există un temei legal în ceea ce priveşte posibilitatea de prelungire a termenului de soluţionare a cererii de rambursare TVA, dacă nu poate fi justificată întârzierea în soluţionarea cereri de către organul fiscal se poate solicita, în baza art. 124, alin. (1), dobânzi pentru depăşirea termenului de soluţionare a cererii.
Articolul 124, alin. (2) menţionează că dobânda datorată este la nivelul majorării de întârziere prevăzute de Codul de procedură fiscală (0,1%/zi de întârziere) şi se suportă din acelaşi buget din care se restituie ori se rambursează, după caz, sumele solicitate de plătitori. Procedura de acordare a dobânzilor cuvenite pentru sumele rambursate cu depăşirea termenului legal este stabilită prin O.M.E.F. nr. 1899/2004.
Corect, aveti dreptate insa suspendarea inspectiei supenda si termenul de rambursare. Iar eu nu am gasit prevazuta in nici un act normativ o durata maxima a suspendarii inspectiei. In concluzie poti fi tinut asa, suspendat si cu banii nerambursati pana la Sfantu Asteapta fara sa am vreo cale de atac. Si sumele cresc in continuare..... Nu prea ma incalzeste dobanda lor cand pe mine ma preseaza furnizorii sa le achit ce le datorez.
Presati-i cu adrese la care sunt obligati sa va raspunda in maximum 30 de zile. Eventual obtineti si o audienta la directori sa va expuneti situatia. Din pacate legile au fost facute pe picior dar totusi amenintarea cu cererea de dobanzi (care pot fi si aproape sigur imputate inspectorilor) ar putea sa dea roade.
PS. Sa nu uitati ca va puteti folosi si de contradictia din lege:
"Cererea de rambursare trebuie rezolvata in termen de 45 de zile" deci implicit amanarea nu poate sa depaseasca acest termen.