Buna ziua. Mi-am deschis de curand o firma si as dori sa stiu cateva lucruri pe partea contabila. Sa le stiu personal, desi se ocupa un contabil de lucrurile acestea.
1. Factura emisa de catre societatea mea cu o serie si un numar poate fi anulata si refacuta in cazul in care ea nu a ajuns la beneficiar si nici in contabilitate?
2. Factura are o serie de exemplu: XJM cu nr. 0002. Chitanta aferenta ei ce serie ar trebui sa aiba? E o lege sau poate avea seria XJM-C 0002?
3. Un exemplar din factura si un exemplar din chitanta (semnate si stampilate de catre mine) trebuie sa mearga la beneficiar si un exemplar din factura si unul din chitanta trebuie sa ramana la mine?
4. In cazul acesta, pe factura trebuie sa scrie numele delegatului si CNP, dar si semnatura acelei persoane, chiar daca este administratorul?
1. Poate fi anulata numai daca se recupereaza si exemplarul trimis clientului.
2. Chitanta poate avea orice serie vrei.
3. Da, chitanta se emite numai in cazul in care contravaloarea facturii se incaseaza cash.
4. Semnatura delegatului nu este obligatorie; semnatura de primire este totusi recomandata in cazul facturilor care nu se achita pe loc.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.