avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 542 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... platit casa asigurari student master
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

platit casa asigurari student master

Buna ziua,

Sunt studenta la master dar am fost angajata pentru un an cu contract de munca pe perioada facultatii.
De curand am fost sunata de medicul de familie pentru a imi spune ca trebuie sa imi platesc asigurarea lunara la casa de asigurari, pe lunile din urma, in care nu am fost angajata (circa un an).
Nu imi este clar daca studentilor la master le este platita asigurarea sau nu si in caz ca da, daca aceasta situatie se aplica si daca am fost angajata sau numai daca nu am fost.
Va rog daca ma puteti directiona spre un articol clar din legislatie sau o sursa de la care as putea obtine aceasta informatie.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: ContSters136493 , utilizator 23:04, 11 August 2012
Cf.art.213(1)din Legea 95/2006:
Art. 213
(1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:

a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;


In calitate de studenta,sunteti asigurata fara plata contributiei atata timp cat nu realizati venituri din munca si nu aveti varsta de 26 de ani.
Cat ati fost angajata,daca lucrati pe baza unui contract de munca,trebuia sa fiti asigurata prin efectul legii,adica obligatoriu vi se retinea contributia individuala la sanatate din venitul dvs. brut.Verificati daca angajatorul va vira contributia ,s-ar putea ca ceea ce spuneti ca aveti de platit sa fie un debit ca urmare a faptului ca nu s-a platit

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură