Intr-o procedura de achizitie publica, la finalul acesteia, juristul institutiei trebuie sa si intocmeasca contractul de atribuire sau doar sa-l vizeze de legalitate?
Este una din atributiile persoanei desemnate cu achizitiile publice si aceea de a intocmi contractul final pe care apoi sa-l dea la vizat la contabilitate si juridic?
Depinde cum este specificat in fisa postului. Daca are ca atributie redactarea contractelor si a altor documente privind achizitiile publice este obligat sa il intocmeasca, daca nu, nu este obligat. De vazut si atributiile persoanei desemnate cu achizitiile publice.
Va multumesc pentru atentia acordata intrebarilor mele.
Ma intrebam daca exista vreun act normativ-Ordonanta ce priveste achizitiile publice, in care sa fie acest lucru specificat.
O alta intrebare ar fi urmatoarea: care sunt atributiile consilierului juridic dintr-o institutie in ceea ce priveste o achizitie publica? Poate el viza de legalitate un contract fiind in acelasi timp si membru in comisia de evaluare a ofertelor?
din pct. meu de vedere este chiar o obligatie a consilierului juridic. daca nici asupra prevederilor unui contract nu-si exprima parerea atunci care mai este rolul lui. cat despre prezenta in comsia de evaluare a unei persoane cu specializare juridica raspunsul este da. chiar este recomandat ca in activitatea sa comisia de evaluare sa fie sprijinita de o persoana cu pregatire de specialitate intrucat ofertele depuse in cadrul procedurii presupun nu doar aspecte tehnice/financiare ci si juridice. In practica, doar institutiile mari recurg la numirea in comisia de evaluare a mai multor specialisti, juristi, economisti. Singura atributie explicita prevazuta pt. compartimentul juridic de catre hg 925 o reprezinta avizul asupra notei justificative privind alegea procedurii de atribuire.