Asociatia de proprietari a unui bloc (cu probleme de plata la intretinere si nu numai) a decis sa angajeze o firma de administrare in locul administratorului curent.
Este legal ca firma de administrare sa ceara locatarilor copii dupa actele de proprietate ale apartamentelor? Daca da, in baza carei legi le cer?
Nu au ce face cu actele proprietarilor, daca invoca Cartea de imobil aceasta este tinuta de presedinte care trebuie sa fie ales dintre proprietarii imobilului.
Daca spun ca trebuie sa calculeze cota-parte de proprietate aceasta se da de catre comitet si presedinte.
Ei trebuie sa administreze, nu sa controleze!!
Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari prin care se mentioneaza modalitatile de administrare. prin Hotararea asociatiei de proprietari se poate hotara cine administreaza . Probabil, ca sa tina o evidenta corecta, au solicitat actele respective. In cazul rau platnicilor trebuie dat in judecata proprietarul. Poate ca prin aceasta masura de angajare a unei societati care sa administreze, sa nu mai aveti probleme pe viitor.
ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Administratorul de imobil in calitatea de angajat al asociatiei de proprietari detine limita de competenta de executie hotarari /decizii dis[puse de adunarea generala ,presedinte si comitetul executiv
Actele/actiunile desfasurate de asociatia de proiprietari cu scopul recuperarii sumelor restante se realizeaza numai prin reprezentant legal=presedintele de asociatie
Sunt un pic confuz. Pina la urma pot cere - din pct. de vedere legal vorbind - copii dupa actele de proprietate sau nu? Si in baza carei legi o pot face daca bineinteles exista vreuna? Ma intereseaza doar aceste 2 aspecte.
Inteleg ca ar fi trebuit sa gasesc informatii referitor la actele pe care firma de administrare le poate cere in legea nr. 203/2007 dar nu am gasit nimic.
Imi cer scuze daca intrebarile initiale au fost inteles un pic eronat dar nu gasesc o exprimare mai buna.
!-Legea care guverneaza infiintarea,organiarea si activitatea asociatiilor de proprietari este nr 230/2007
Firma de administrare nu are competenta sa solicite documente ale actelor de proprietate
Daca administratorul in activitatea in cadrul asociatiei de proprietari necesita date referitor la proprietarii din imobil aceste informatii sunt puse la dispozitie de reprezentantul legal al asociatiei de proprietari in persoana presedintelui de asociatie