Asociatia prin presedinte si comitetul executiv poate oricand sa realizeze o expertiza cu sprijinul unui expert membru CECCAR si mai ales in cazul schimbarii membrilor conducerii, a administratorului, contabilului... Asa pot sa-si continue activitatea plecand de la rezultatele stabilite in urma expertizei (solduri, furnizori, debite, creante...). Pana aici nu e nimic anormal.
Conform Codului Muncii Art. 65
(1) Concedierea pentru motive care nu ţin de persoana salariatului reprezintă încetarea contractului individual de muncă determinată de desfiinţarea locului de muncă ocupat de salariat, din unul sau mai multe motive fără legătură cu persoana acestuia.
Daca in comitetul executiv s-a decis desfiintarea postului de contabil, iar este in regula. S-a desfiintat postul si salariatulr este disponibilizat. Sigur ca sunt motive de nemultumire si pentru faptul ca i se putea propune contabilului alt post in cadrul asociatiei si anume cel de administrator care sa aiba in fisa postului, pe langa administrarea tehnica, si contabilitatea asociatiei sau nu.
Dar, asa cum am mai spus si-n alt post pe aceeasi tema, cel mai bine este ca in asociatie sa se lucreze in echipa, presedintele, membrii comitetului, administrator, cenzor..., sa se ajute, sa se completeze unul pe altul si nu sa fie in divergente.
La dumneavoastra s-a ajuns la divergente si despartirea era inevitabila. Este evident ca aceasta despartire a creat nemultumire dar nemultumiri erau si daca nu se producea despartirea.