Va rog sa imi spuneti daca unitatea este obligata sa asigure peronalului angajat, care a contactat in timpul muncii boli profesionale sau boli legate de profesie, contravaloarea cheltuielilor pe care le vor efectua in vederea recuperarii capacitatii de munca, pana la indeplinirea conditiilor de pensionare ptr. invaliditate. Daca se poate va rog sa imi indicati si baza legala .
Nu unitatea are o astfel de obligatie, ea revine asiguratorului
Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale
Art. 2. - Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale garanteaza un ansamblu de servicii si prestatii in beneficiul persoanelor asigurate, in vederea:
b) diminuarii si compensarii consecintelor accidentelor de munca si ale bolilor profesionale.
Art. 4. - (1) Prin asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale raspunderea civila a persoanei fizice sau juridice pentru prestatiile prevazute in prezenta lege si pentru care s-a platit contributia de asigurare este preluata de asigurator.
Art. 8. - (1) Are calitatea de asigurator, potrivit prezentei legi, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, denumita in continuare CNPAS.
(2) Atributiile specifice de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se exercita de casele teritoriale de pensii.
Salariat accidentat
Tania D
Avem un salariat angajat in functia de sofer tir, a avut un accident pe teritoriul altui stat si este spitalizat , are asigurare privata facuta de societate ... (vezi toată discuția)