Buna ziua,
lucrez in cadrul primarii comunale, si am dispozitii in ceea ce priveste resursele umane. In acest moment am o nedumerire. In cadrul compartimentului contabilitate, unul dintre contabili a terminat studiile post universitare in domeniu, si nu stiu cum se poate incadra ca sef birou ori contabil sef. Stiam ca trebuie sa fie promovata in functie de conducere si apoi ca sef. Sincer nu stiu cum se face. Trebuie in principiu avizul anfp, sau promovarea se poate face local....Puteti sa ma ajutati?
Un functionar public nu poate fi contabil sef. Iar, daca vorbim despre o primarie de comuna, este putin probabil ca la contabilitate sa existe infiintat un serviciu sau birou, conform definitiei legale.
Daca insa este asa, pentru a fi promovat trebuie indepliniti urmatorii pasi:
1. se solicita de la ANFP avizul pt. modificarea postului ocupat in prezent de persoana in cauza in post de sef birou sau sef serviciu;
2. se emite hotarare de consiliu local privind modificarea organigramei IN TERMEN DE 10 ZILE de la primirea avizului ANFP;
3. se organizeaza examen pentru promovarea pe post;
4. se emite dispozitie de primar cu incadrarea pe post de sef birou sau sef serviciu, dupa caz.
Multumesc mult pentru raspuns. Deci contabilul actual poate deveni sef de birou prin modificarea postulkui cu avizul anpf?! Puteti sa-mi indicati un articolmde lege, in care sunt luate in discutie aceste aspecte?
1. Avizul ANFP se solicita si se emite in baza art. 22, alin.1, lit.j si art. 65 din Legea 188/1999 (Statutul functionarilor publici)
2. Intrucat se schimba denumirea postului, postul "nou" nu exista in organigrama, deci trebuie modificata organigrama primariei prin HCL, conf. art. 36 din Legea 215/2001
3. examenul de promovare se organizeaza conform art. 63-65 din Legea 188/1999
4. dispozitia de numire se emite conform art. 4 din Legea 188/1999 si art. 63, alin.5, lit. e din Legea 215/2001