în primul rând, potrivit chiar Regulamentului intern, Regulamentului Serviciului Registratură : orice document se înregistrează, apoi, ulterior i se poate modifica caracterul de importanță și se poate transfera la partida respectivă, făcându-se însemnările necesare.Cu atât mai important pt. militari ori structuri militare sau echivalente/similare parțial.
Inregistrarea unui document reprezinta momentul de la care se are in vedere solutionarea in termenul legal a continutului. Acest termen poate fi mai scurt, daca este impus. O aprobare urmata de inregistrare, poate determina uneor un refuz tacit al decidentului. [ link extern ]
A.
1) chestiunile și răspunsul ce-l solicitați dvs. NU POATE FI POSTAT public pe forum. Informaţiile SUNT exceptate de la accesul liber al cetăţenilor (a se vedea Leg. 544/2001 ; Leg.182/2002 ;HG nr.585/2002 ; HG nr.781/2002 ; HG nr.1349/2002; OUG nr.153/2002),
2) el reprezintă specificul structurilor militarizate, structurilor centrale, structurilor cu regim special accesibil informațiilor clasificate NATO, MAE, SIE, DIE, Administraţia Prezidenţială;
Senatul şi Camera Deputaţilor; Consiliul Suprem de Apărare a Ţării; Guvernul şi Ministerele;
Banca Naţională a României; Serviciul Român de Informaţii şi Serviciul de Informaţii Externe;
Serviciul de Protecţie şi Pază; Serviciul de Telecomunicaţii Speciale; Institutul Naţional de Statistică; Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat; Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat.
Există însă şi alte autorităţi şi instituţii publice care emit sau gestionează informaţii clasificate.
Instanţele judecătoreşti nu emit documente clasificate secrete de stat, dar gestionează informaţiile clasificate primite de la alte instituţii parțial nesemnificativ în M.Justiției-doar strict specific etc etc
3) Puteți accesa doar la modul general : Reguli generale de evidenţă, întocmire, păstrare, procesare, multiplicare, manipulare, transport, transmitere şi distrugere prevăzute de H.G. 585/2002.
4) Evidenţa materialelor şi documentelor care conţin informaţii clasificate se ţine în
registre speciale. Fiecare document sau material va fi inscripţionat cu numărul de înregistrare şi data când este înscris în registrele de evidenţă. Numerele de înregistrare sunt precedate de numărul de zerouri corespunzător nivelului de secretizare atribuit sau de litera “S” pentru secrete de serviciu.
Informaţiile strict secret de importanţă deosebită vor fi compartimentate fizic şi înregistrare separat de celelalte informaţii, iar informaţiile strict secrete şi secrete pot fi înregistrate în acelaşi registru.
B.
să lămurim o chestiune : depinde de nivelul primitorului documentului clasificat cât și de anumite opțiuni intervenite în timp, spre exemplu :
a) un document se formează de o anumită structură și se distribuie la nivel inferior : documentul respectiv se înregistrează potrivit clasificării date de lege.
b) între timp, se schimbă gradul de importanță, documentul se transferă la clasa necesară momentului.
Concluzionând : mai întâi se înregistrează.
c) documentul are doar forma de propunere, Legislativul îl discută în secret, îl modifică, îl admite.Este trimis spre publicare în M.O. și multiplicat, transmis cu caracter de document clasificat către cei în cauză.Acestia primindu-l, îl înregistrează potrivit cerințelor Legii.