Pentru a-şi închide firma, asociatul unic trebuie să se prezinte la sediul Registrului Comerţului în raza căruia firma îşi are stabilit sediul social, cu un dosar care va include o cerere de radiere în original, o decizie a asociatului prin care se ia act de dizolvarea de drept a societăţii ca urmare a expirării durate de fucţionare şi se decide radierea societăţii, certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la cel de contribuţii sociale, certificate de rol fiscal de la Primărie din care să rezulte că firma nu are datorii la bugetul local, situaţia financiară de lichidare şi dovezile privind plata taxelor şi tarifelor legale (taxa de timbru, timbre judiciare şi taxa de registru).
Decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, numărul şi data, semnătura persoanei abilitate. În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun în original sau copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public. Taxele legale pot fi achitate în numerar sau card bancar la sediile Oficiului Registrului Comerţului, precum şi cu mandat poştal sau ordin de plată. Taxa de timbru costă aproape 40 lei, cea de registru 30 de lei şi timbrul judiciar mai puţin de un leu.
Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă tribunal. Toate acestea pot costa pe proprietar cam 1.000 de lei. Rapiditatea prin care se obţine radierea depinde de perioada în care se face inspecţia fiscală din partea organului fiscal.
Va multumesc pentru raspuns.
Mai am doua nelamuriri:
- certificatele de rol fiscal de la Primărie din care să rezulte că firma nu are datorii la bugetul local- este acelasi lucru cu certificatul de atestare fiscala privind impozite,taxe locale si alte venituri la bugetul local pentru persoane juridice obtinut de la biroul de taxe si impozite?
-ati spus ca "Rapiditatea prin care se obţine radierea depinde de perioada în care se face inspecţia fiscală din partea organului fiscal"- prin asta sa inteleg ca dupa depunerea dosarului de radiere se va efectua controlul de catre finante?
da, va multumesc.
Insa acum se pare ca lichidatorul meu nu isi face treaba (de la inceputul anului mi-a zis ca asteapta eliberarea certificatului de la primarie si m-am interesat si acesta se obtine in cel mult 5 zile, iar lichidatorul nu il are nici acum, cel putin asa zice)...pana cand am nevoie de lichidator? cand pot sa renunt la el?
si cum se face plata onorariului sau cel mai sigur? prin factura? pe numele firmei sau pe numele asociatului unic sau administratorului (ca persoana fizica) avand in vedere ca firma e radiata in momentul emiterii facturii?