Buna ziua !
Cel mai uşor de desfiinţat sunt societăţile de tip SRL. De regulă, procesul presupune parcurgerea a două etape, şi anume cea de dizolvare şi cea de radiere. Excepţii de la aceste reguli sunt SRL-urile care au un singur asociat şi cazurile în care asociaţii nu se înţeleg în privinţa împărţirii bunurilor. În acest din urmă caz se apelează la un lichidator autorizat.
Pentru a-şi închide firma, asociatul unic trebuie să se prezinte la sediul Registrului Comerţului în raza căruia firma îşi are stabilit sediul social, cu un dosar care va include o cerere de radiere în original, o decizie a asociatului prin care se ia act de dizolvarea de drept a societăţii ca urmare a expirării durate de fucţionare şi se decide radierea societăţii, certificatul emis de organul fiscal competent din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul de stat şi la cel de contribuţii sociale, certificate de rol fiscal de la Primărie din care să rezulte că firma nu are datorii la bugetul local, situaţia financiară de lichidare şi dovezile privind plata taxelor şi tarifelor legale (taxa de timbru, timbre judiciare şi taxa de registru).
Decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, numărul şi data, semnătura persoanei abilitate. În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun în original sau copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public. Taxele legale pot fi achitate în numerar sau card bancar la sediile Oficiului Registrului Comerţului, precum şi cu mandat poştal sau ordin de plată. Taxa de timbru costă aproape 40 lei, cea de registru 30 de lei şi timbrul judiciar mai puţin de un leu.
Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă tribunal.
Cu stima !