avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 950 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Acordarea pensiei alimentare majorilor
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Acordarea pensiei alimentare majorilor

buna ziua!
fiti amabili, as avea nevoie de o lamurire in ceea ce priveste acordarea pensiei alimentare majorilor...
premisele problemei sunt acestea:
parintii nu sunt divortati, insa nu mai locuiesc impreuna;
eu am 19 ani si sunt sportiva de performanta, iar datorita acestui fapt am primit o camera in caminul clubului;
sunt studenta la universitate, la zi, insa cu taxa;
din sport nu castig bani pt a-mi putea plati studiile;
tatal meu refuza sa contribuie cu ceva in acest sens pe motiv ca are multe imprumuturi la banci si ca toti banii din salariu se duc pe achitarea datoriilor;
in aceste conditii, credeti ca as putea obtine o pensie alimentara din partea tatalui?

Cu speranta ca nu o sa ocoliti acest caz,
Va multumesc anticipat
Nu
se prezuma ca nefiind divortati se ocupa ambii de cresterea si educarea d-voastra.
in cazul in care divorteaza puteti solicita d-voastra personal instantei ca sa-l oblige la pensie de intretinere catre d/vostra pe perioada scolarizarii respectiv a facultatii dar nu mai mult de varsta de 25 ani.
Se prezuma ca fiecare parinte isi intretine copilul, indiferent de starea sa civila, a parintelui.
Cand nu se intampla, poate fi obligat.
Nu are nicio relevanta ca parintii sunt divortati, casatoriti, stau impreuna sau nu... conteaza ca legea ii spune sa-si hraneasca puiul... se pare ca suntem mai rai ca animelele uneori, şasandu-ne copiii nehraniti, de aceea s-a facut legea asta.
Aveti tot dreptul, introduceti actiune, luati dovezi si de la scoala si de la camin, aratati ca faceti tot ce puteti... Trebuie dovezi si despre banii obtinuti de dv. din sport, se va tine cont si de asta.