avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... pensie alimentara student
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

pensie alimentara student

Buna seara!As avea va rog urmatoarea intrebare:copilul meu are 18 ani,si din octombrie este student.Sunt divortata din 1996 iar in sentinta de divort s=a stabilit ca tatal datoreaza o pensie de 56000 lei vechi lunar,bani pe care nu i-am primit niciodata dar nici nu am depins de ei.As dori sa stiu ce trebuie sa fac,pentru ca copilul meu sa primeasca macar pe perioada facultatii o pensie alimentara de 1/4 din salariul tatalui,avand in vedere ca in sentinta mea aceasta pensie este stabilita in suma fixa,si totodata ce acte sunt necesare (adev student,copie certif nastere,etc)
pentru demararea acestei actiuni sau am nevoie de avocat?
Cel mai recent răspuns: CABINET DE AVOCAT "STOICA IOANA" , Avocat 09:07, 25 Septembrie 2009
E necesar sa faceti o actiune in instanta prin care sa solicitati majorarea cuantumului pensiei de intretinere in raport de veniturile actuale ale tatalui.
Este necesar sa depuneti actele de stare civila ale copilului, hotararea de divort, precum si dovada ca urmeaza cursurile unei facultati la zi.
Ar trebui sa mai stiti ca actiunea dupa varsta de 18 ani va fi promovata de copil.
Va multumesc!
Intrucat copilul a implinit varsta de 18 ani doar el poate sa faca cererea de chemare in judecata pentru pensia de intretinere dataorata de catre tata. Trebuie sa prezentati la instanta adeverinta de student si sa stiti care este locul de munca al tatalui.
Parerea mea este ca, daca in dispozitivul hotararii prin care s-a stabilit obligatia de plata a pensiei de intretinere se precizeaza ca aceasta se datoreaza pana la majorat, trebuie introdusa o cerere de obligare a tatalui la plata pensiei de intretinere pana la terminarea studiilor si nu o cerere de majorare a pensiei de intretinere.