avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 524 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara neachitata
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara neachitata

Buna, am o intrebare legata de pensia alimentara de care ar trebui sa beneficiez din partea tatalui meu, in condiitile in care parintii mei sunt divortati. Eu sunt studenta si nu am primit nicio pensie alimentara stabila de la el intrucat fie a lucrat la negru in strainatate, fie nu a dorit sa imi plateasca. Acum el este in tara si lucreaza cu contract, si as dori sa stiu ce masuri pot sa iau in asa fel incat sa beneficiez de pensie alimentara din partea lui. Mentionez ca in actul de divort al parintilor eu eram indreptatita la 25% din salariul lui, insa as vrea sa stiu in ce masura recalcularea ar putea sa scada acest procent. De asemenea, care este procedura exacta de depunere a unei cereri de recalculare a pensiei alimentare si daca pot sa o depun chiar eu, fiind majora, daca aceasta este necesara in aceasta situatie?
Multumesc anticipat.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Efectele hotararii vechi au incetat la majotarul dvs.
Nu e vb de o recalculare a pensiei, ci de stabilire, pt asta trebuie sa il actionati in judecata, sa se stabileasca pensie de 1/4 din veniturile sale, atasati cererii adeverinta ca sunteti studenta si de la anaf ca nu aveti venituri. Taxa de timbru e 20 de lei.
În hotărârea veche scrie că vi se cuvin 25% până la majorat sau până la terminarea studiilor, dar nu mai târziu de 26 ani?
In al doilea caz, mergeți al un executor, în primul caz intentați o acțiune pentru stabilirea pensiei de întreținere, eventual contractați servicii avocațiale, măcar de redactare.
Succes!
PEnsia de intretinere este stabilita pana la majorat, asadar, pana cand ati fi implinit dumneavoastra 18 ani, conform sentintei de divort.