avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 374 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Esalonare plati asociatie catre furnizori
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Esalonare plati asociatie catre furnizori

S a descoperit de cateva saptamani ca administratorul blocului nu a achitat mai mult timp facturile catre furnizori,suma neputand inca fi recuperata.Au reusit cei din asociatie sa obtina o esalonare a datoriilor pe o anumita perioada.Aici apare nelamurirea,suma restanta plus penalizarile aferente au fost impartite in transe egale.Cei de la asociatie au hotarat ca acele transe de bani sa fie impartite in mod egal tuturor apartamentelor.Intrebare: este normal asa ceva luand in calcul ca fiecare apartament a avut consumuri diferite in perioadele in care nu s a platit,precizez ca toate apartamentele sunt contorizate? Nu ar fi normal sa se imparta sumele in functie de consumul pt perioada rescpectiva? Rog si un articol de lege daca exista. Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 16:33, 25 Septembrie 2012
Nu exista reglementarea unei asemenea situatii in lege. In fiecare asociatie se ia o decizie particulara.

Va spun o parere strict personala. Aceasta este o situatie prezumtiv temporara, semanand cu un imprumut pe care asociatia il face de la proprietari pentru trecerea peste acest necaz.
Probabil exista o evidenta a sumelor "imprumutate" care va servi atunci cand sumele vor fi recuperate si inapoiate proprietarilor proportional cu sumele imprumutate.
Spun proportional pentru ca e posibil sa nu se recupereze toate suma si atunci, tot ce se recupereaza, este mult mai usor si fara posibilitate de contestare sa se repartizeze tot egal fiecarui apartament orice suma recuperata.

Nu e vorba de o impartire clasica a cheltuielilor, asa cum se face lunar pe lista de intretinere, tocmai pentru ca aceasta suma este de recuperat si de inapoiat.
Pe scurt spus este un necaz pe care il impartiti cu totii in mod egal. Si e un mod de repartizare care va scuteste de erori.

Dar, in acelasi mod se poate proceda si impartind suma de recuperat pe cota-parte indiviza sau pe numar de persoane sau, mult mai sofisticat, dupa cum propuneti dv., in functie de suma lunara a fiecaruia. Dar care suma si de cand luata ca referinta?
Orice metoda s-ar adopta, din cele enumerate aici, inseamna discutii interminabile si posibilitatea de a face erori.
Nu cred ca este corect ca suma sa fie impartita pe numar de persoana, pentru ca aceasta este variabila, dar nici pe suma platita la intretinere, pentru ca si aceasta este in functie de numarul de persoane prezente in luna respectiva. Cred ca cel mai corect este pe numarul de apartamente ca toti proprietarii sa plateasca o cota egala si atunci nu vor exista discutii, pentru ca acesti bani vor fi restituiti proprietarilor. Daca nu vor mai fi restituiti proprietarilor si acesti bani cand vor fi recuperati vor constitui fondul de reparatii, atunci trebuie sa ii impartiti pe cota-parte indiviza.
pbg361 a scris:

S a descoperit de cateva saptamani ca administratorul blocului nu a achitat mai mult timp facturile catre furnizori,suma neputand inca fi recuperata.

btina o esalonare a datoriilor pe o anumita perioada.Aici apare nelamurirea,suma restanta plus penalizarile aferente au fost impartite in transe egale.Cei de la asociatie au hotarat ca acele transe de bani sa fie impartite in mod egal tuturor apartamentelor.Intrebare: este normal asa ceva luand in calcul ca fiecare apartament a avut consumuri diferite in perioadele in care nu s a platit,precizez ca toate apartamentele sunt contorizate? Nu ar fi normal sa se imparta sumele in functie de consumul pt perioada rescpectiva? Rog si un articol de lege daca exista. Multumesc!

Intelegem ca asociatia are acum restante catre furnizori pentru ca administratorul nu a achitat facurile.
Dar administratorul a avut bani in cont in casa de bani a asociatiei? Ce a facut cu banii si ia insusit?
Proprietarii au restante catre asociatie?
Poate ca administratorul nu a achitat facturile pentru ca proprietarii nu si-au achiatat sumele afisate pe listele lunare si sunt multi restantieri fata de asociatie.

In varianta in care proprietarii nu si-au achitat sumele repartizate si sunt restantieri, conducerea asociatiei trebuie sa incerce a recupera cat mai rapid banii de la acestia si sa plateasca furnizorii conform esalonarii, folosindu-se si de fondurile asociatiei.

In varianta cand proprietarii nu au restante iar administratorul a furat banii, conducerea asociatiei sa incerce a recupera cat mai repede banii de la fostul administrator cu ajutorul politiei, al justitiei...
si in acelasi timp sa se hotarasca in adunarea generala, la propunerea comitetului executiv, constituirea unui fond special, conform legii, pentru a face fata platilor esalonate prin contract.
Fondul special, daca nu sunt proprietari restantieri, este corect sa se stabileasca pe fiecare apartament intr-un cuantum proportional cu cotele datorate in ultimul an.
Aceste sume se pot rotunji, esalona pe perioada cat este si contractul de esalonare incheiat cu furnizorul, se tine evidenta pe fiecare proprietar...
Banii se vor restitui proprietarilor atunci cand se vor recupera de la fostul administrator ori niciodata daca nu se vor recupera.
sa inteleg ca pana la urma aceasta situatie nu e reglementata de lege, ci depinde de hotararea pe care o ia asociatia de proprietari?
impartirea esalonarilor pe fiecare apartament intr-un cuantum proportional cu cotele datorate in ultimul an, mi se pare relativa atata timp cat exista suspiciuni ca administratorul ar fi calculat corect consumul de apa pe fiecare apartament.
Pentru a va lamuri cititi legea 230/2007 si HG 1588/2007 si-o sa gasiti rezolvarea in atributiunile adunarii generale care poate lua orice hotarare legala. Apoi, tot conform legislatiei, comitetul executiv poate lua decizii pentru gestionarea "situatiilor de criza", a oricarei situatii ce se iveste in asociatie, a situatiilor ce nu sunt prevazute concret in lege.

Esalonarea platilor catre furnizor este prevazuta in acea conventie facuta cu furnizorul si nu are legatura directa cu apartamentele. Este treaba asociatiei de unde face rost de banii necesari platii fiecarei transe.
La intrebarile postate initial, eu am descris pe scurt cateva situatii posibile si-am considerat ca, in lipsa altor criterii (restantieri, de exemplu), cand toti proprietarii sunt la zi cu platile..., sa se stabileasca o contributie a fiecaruia in functie de costul intretinerii pe o perioada mai indelungata (un an). Ca un criteriu, dar pot fi luate in consideratie si al variabile, alte criterii, in functie de cauze, de propunerile si sustinerile proprietarilor...
Dar daca aveti alta solutie, spuneti, propuneti si o discutam. Poate e mai buna.

Suspiciunea ca administratorul a calculat corect, asa cum spuneti, este un nonsens ori o gluma.
Ultima modificare: Marți, 25 Septembrie 2012
Adriantot, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata esalonata a datoriei la radet floricasalaytah floricasalaytah Blocul nostru are o datorie de 40.000 la RADET. Aceasta datorie este din cauza fostului administrator si a catorva rauplatnici din bloc. Am semnat un ... (vezi toată discuția)
Nereguli calcul intretinere nastad nastad Buna ziua, Locuiesc intr-un apartament cu 3 camere , suntem 2 adulti si avem 2 copii. Pe perioada verii am avut dificultati financiare ( pe motiv de criza ... (vezi toată discuția)
Nelamurire plata esalonare apa nova bsb1975 bsb1975 Buna ziua, Blocul in care locuiesc are o esalonare a restantelor la Apa Nova ce se intinde pe o perioada de 12 luni. Mai sunt de plata acum 5 si odata cu ... (vezi toată discuția)