Buna ziua,
Am deschis de curand un SRL care isi desfasoara activitatea doar online.Cu scuzele de rigoare daca nu am incadrat bine subiectul, desi am tot cautat dar n am gasit un raspuns satisfacator, va intreb: Luna viitoare va trebui sa platesc TVA ul si sa depun actele aferente, pentru asta trebuie sa am un contabil angajat? Eu, ca unic asociat si administrator al firmei nu am studii superioare de contabilitate. Am un prieten, contabil care m ar putea ajuta, dar care ar putea fi norma minima cu care poate fi angajat? in cazul in care trebuie sa am un contabil angajat.
Multumesc anticipat
Nu trebuie sa aveti o forma de contract cu un contabil decat pentru a va face si semna bilantul. Atunci semnati un contract de prestari servicii cu un contabil autorizat CECCAR.
Pentru lucrarile contabile din cursul anului, mai ales daca nu aveti angajati, le puteti face singur. Declaratiile pe care le veti depune le semnati dumneavoastra ca administrator.
Daca doriti puteti semna un contract de munca cu norma redusa de 2 ore pe luna sau un contract de prestari servicii contabile.
Va multumesc mult pentru raspuns.Imi faceam probleme cu contabilul.
Eu cand am infintat firma am optat pentru depunerea actelor aferente trimestrial dar am inteles ca daca voi face import de marfa voi fi trecut automat pe depunere lunara.Momentan am furnizorii din tara dar intentionez sa si import.Ma puteti ajuta cu un raspuns?
Inainte de orice ar trebui sa va puneti intrebarea: cine raspunde daca se greseste?
Legea nr.85 din 1991 - Legea contabilitatii prin art.10 in care se spune: " (1)Răspunderea pentru organizarea şi conducerea contabilităţii la persoanele prevăzute la art. 1 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionării unităţii respective.
(2) Contabilitatea se organizează şi se conduce, de regulă, în compartimente distincte, conduse de către directorul economic, contabilul-şef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare.
(3) Contabilitatea poate fi organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.
(4) Răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului economic, contabilului-şef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcţie, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora, potrivit legii şi prevederilor contractuale. " va raspunde la acesta intrebare.
Ar trebui sa nu puneti problema "cat mai ieftin' ci "cat mai bine".
Da, intr adevar "cat mai bine" ma intereseaza sa fie totul.Am un contabil autorizat care ma va ajuta si mi va face documentatia necesara.Ma interesa doar daca trebuie sa l si angajez pentru a fi totul in regula, sa respect legea mai exact.Deci actele respective vor fi in regula, iar momentan daca am 3-4 facturi intr un trimestru.Sunt la inceput, pe parcurs daca se vor inmulti facturile vedem.
Ma puteti ajuta cu un raspuns si pentru a 2 a intrebare..
Multumesc mult pentru timpul acordat,
O zi frumoasa!
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Contabilitate
talmacel
As mai avea o intrebare. Ca persoana fizica care e angajata la o firma ca sef contabl cu 2 ore si tine contabilitatea poate sa semneze toate actele inclusiv ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.