avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1588 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... atributiile administratorului/ asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

atributiile administratorului/ asociatie de proprietari

Am o intrebare vis à vis de atributiile administratorului unei asociatii de proprietari. Exista obligativitatea legala de a avea fisa individuala ( act de proprietate, releveu, plati si datorii) ale fiecarui apartament? Aceasta fisa poate fi accesata de membrii asociatiei? Are fiecare proprietar dreptul sa acceseze aceste fise? Sa verifice care sunt partile comune si sa verifice procentul cer sa plateste la reparatiile comune, sa verifice cum se stabileste acest procent si la fel sa verifice suprafetele si releveele partilor comune de proprietate?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 21:42, 28 Septembrie 2012
Ce intelegeti prin "accesare"?
Coeficientul de plati parti comune este cota parte indiviza care legal,trebuie sa fie precizata atat in documentul dv de proprietate cat si in cadrul listei lunare de intretiere
Daca aveti suspiciuni referitor la temeinicia si legalitatae impunerii de sume laplata cotelor de intretinere,in temeiul disp
art 10 din L nr 230/2007 "Proprietari au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces la cerere la orice document al acesteia"
Multumesc pentru informatie, banuiam ca exista acest drept. Ceea ce ma intereseaza in particular este; este administratorul obligat legal sa aiba fisele individuale la zi si sa le prezinte la cerere? Situatia este urmatoarea; sunt la a 3-a inundatie provenita din terasa superioara a vecinului de pe palierul superior. Am incercat sa iau contact cu vecinul si nu am primit nici un raspuns. Fiind ingrijorata ( scurgerea se face pe firul lampii deci infiltratiile merg pe reteaua electrica) am facut la ultima inundatie o constatare atestata de un expert Anvar. Am solicitat administratorului releveul apartamentului de deasupra pentru ca sa vad ce suprafata apartine acestui apartament si ce suprafata este acoperisul in proprietate comuna. Apartamentul este la ultimul etaj restrans , are banui o terasa dar probabil exista si o parte care nu intra in proprietatea vecinului. Adm. mi-a raspuns ca nu este obligatia d-lui sa fuga sa scoata actele acestui apartament. Mi se pare nonsalant din partea unui om platit de proprietari sa se exprime astfel, plus doresc sa particip financiar la reparatii. In acelasi timp, doresc sa ma asigur de partea exacta a acestei contributii si nu sa platesc suprafata comuna. Ce ma intereseaza; este administratorul obligat sa aiba actele fiecarui apartament sau in caz de probleme de functionare a imobilului, este el obligat sa scoata actele de la OCPI ( sper ca-mi aduc aminte bine)?
mitria a scris:


-are banui o terasa dar probabil exista si o parte care nu intra in proprietatea vecinului.
-Mi se pare nonsalant din partea unui om platit de proprietari sa se exprime astfel,
-sa ma asigur de partea exacta a acestei contributii si nu sa platesc suprafata comuna.
-administratorul obligat sa aiba actele fiecarui apartament sau in caz de probleme de functionare a imobilului, este el obligat sa scoata actele de la OCPI ( sper ca-mi aduc aminte bine)?


1-Sunt diferente semnificative intre intrebarea initiala si ultima dv postare
2-Terasa reprezinta parte comuna care in cazul condominiilor nu intra in proprietatea vecinului
3-Referitor la atributii administrator,nu omiteti aspectul esential ca acesta este simplu angajat al asociatiei de proprietari fara raporturi de obligativitate fata si pentru proprietari
Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este psedintele asociatiei care detine autoritatea si competenta sa va explice,sa va detalieze ,sa va clarifice si sa va puna la cererere orice document al asociatiei de proprietar
4-Conform dispozitii in vigoare fiecare proprietar este obligat sa contribuie la plata parti comune in raport de cota parte indiviza
5-cu regret va informez ca nu administartorul este autorizat si competent sa desfasoare demersuri la nivelul autoritatilor aceasta responsabilitate revenind exclusiv presedintelui de asociatie in temeiul disp art 31 din L nr 230/2007
Avand in vedere aspectul legat de inundatie ,care este relevanta in raport de pretentia dv "sa scoata actele de la OCPI ?


Vecinul se pare ca nu a depus la cererea administratiei releveul de apartament. La ora actuala avem discutii despre apartenenta terasei. Am cerut sa vad releveul ap. de deasupra si am mentionat ca sunt pregatita sa particip la reparatia situatiei. Raspunsul administratiei a fost; nu pot sa fug sa scot acest releveu pentru ca d-voastra aveti probleme. Am citit aici pe forum atributiile Administratorului ( care est instiintat de inundatie si care a semnat proces verbal de constatare) si am vazut ca in atributii intra
\"constatarea anumitor defectiuni la instalatiile sau utilitatile proprietatilor individuale\"


\"functionalitatea si integritatea elementelor proprietatii comune, de mijloacele materiale ale asociatiei de proprietari si de utilizarea in bune conditii a acestora\"


\"citirea, lunar sau periodic, in functie de hotararea adunarii generale a asociatiei de proprietari, a indexului contoarelor individuale apartinand proprietarilor si inscrierea sau verificarea inscrierii acestuia in fisa de apartament, cu conditia ca acestea sa fie montate cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari si al furnizorului de utilitati\"

Cum poate un administrator sa-si indeplineasca aceste atributii daca nu detine releveurile de apartament si delimitarea partilor comune? Prin acte scrise tip reveleu , act de proprietate? Tot ceea ce intra in atributii depinde de o cunoastere pragmatica a suprafetelor individuale, comune, nu? Presedintii si administratorii se schimba dar actele ar trebui sa fie aceleasi si sa stea la baza tuturor socotelilor si responsabilitatilor individuale si comune. Cum este posibil ca un administrator sa aiba aceste atributii dar sa nu aiba obligativitatea legala de a verifica si demonstra la cerere prin sustinere de documente? Sa aiba la cererea proprietarilor aceste acte pentru rezolvarea problemelor tehnice si economice ale Asociatiei din moment ce are responsabilitatea rezolvarii lor?

Mai simplu; doresc sa particip economic la reaparatia terasei vecinului dar nu la reparatia acoperisului care este proprietate comuna. Am convingerea ca pe acoperis exista si terasa individuala si parte comuna de acoperis ( nu toata terasa este proprietate privata).La cererea mea de a vedea releveul apartamentului de deasupra am primit raspunsul ; " nu este obligatia mea" sa fac rost de releveul ap.X de la administrator. Este corect legal?

.
Ultima modificare: Miercuri, 26 Septembrie 2012
Adriantot, moderator
mitria a scris:


doresc sa particip economic la reaparatia terasei vecinului dar nu la reparatia acoperisului.


Cu scuzele de rigoare care este terasa care apartine vecinului ?
La dv in condominiu detineti atat terasa cat si acoperis ?
Reparatia terasei/acoperisului implica responsabilitatea exclusiva a asociatiei de proprietari care daca se implica in executia de reparatii la parti comune,urmeaza sa recupereze c/v reparatii de la toti proprietarii - in raport de cota parte indiviza

Alte discuții în legătură

Inundatie repetata provocata de instalatia improvizata a vecinului de deasupra amarstean amarstean Vecinul de deasupra provoaca iar inundatie. Cine il poate sanctiona? Cine il poate sanctiona pe administrator si pe presedintele blocului pentru neglijenta ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, in urma unui episod in care am fost inundat de vecinul ... Fedaykin Fedaykin Buna ziua, In urma unui episod in care am fost inundat de vecinul de deasupra, acesta refuza sa-si asume raspunderea si sa plateasca reparatiile desi am ... (vezi toată discuția)
cataleia cataleia Am si eu o problema, de 2 ani terasa blocului ma inunda. Am sesizat aceasta problema asociatiei de propietatri (presedintelui de bloc ) dar nu se ia nici o ... (vezi toată discuția)