Nu este normal dar scuze exista :)
Indignata de aceeasi situatie care s-a petrecut anul trecut, am facut sesizare scris si iata ce raspuns am primit:
"....suntem in masura sa va informam faptul ca in baza sesizarii dumneavoastra, s-a luat lagatura cu persoanele abilitate ale firmei delegate cu schimbarea periodica a contorilor aflati in gestiunea operatorului de distributie zonal, XX, si s-a constatat ca inlocuirea contorului s-a efectuat deoarece era in pericol sa expire din punct de vedere metrologic. Dorim sa va facem cunoscut ca, potrivit Ordinului Biroului Român de Metrologie Legală, nr.48/2010, inlocuirea si verificarea metrologică a contoarelor se realizeaza odată la 8 ani si este obligatorie. Totodata va mentionam ca grupul de masura seria 8587402, a fost montat si verificat anterior, in data de 24.06.2003.
Am mai fost informati ca, in prealabil s-a efectuat instiintarea la locul de consum situat la adresa din Strada xyz Bucuresti, prin afisarea la intrarea in scara blocului a listei cu apartamentele ale caror contoare urmau sa fie inlocuite. (neadevarat)
Coroborat cu prevederile din Regulamentul de furnizare a energiei electrice la consumatori, aprobat prin HG 1007/25.06.2004 care stipuleaza ca : „inlocuirea grupurilor de masura sau a elementelor componente defecte si/sau cu durata normala de functionare epuizata se realizeaza de catre operatorul de retea pe cheltuiala acestuia.” si avand in vedere pozitionarea contorului ce deservea locul dumneavoastra de consum, identificat prin seria BBB, s-a recurs la inlocuirea contorului ce se afla in pericol sa depaseaca perioada de exploatare din punct de vedere metrologic.
Tinem sa va mentionam ca lipsa semnarii Bonului de Miscare Contor, a fost adus la cunostinta operatorului de distributie zonal, pentru ca pe viitor sa nu mai fim pusi in fata acestor situatii.
Am luat la cunostinta nemultumirea dumneavoastra privind comportamentul si modul de lucru al colegului nostru imputernicit de operatorul de retea sa efectueze inlocuirea periodica a contoarelor, pentru care va multumim. Reclamatia dumneavoastra a fost transmisa catre departamentul care se ocupa cu solutionarea spetelor de genul acesta, si in urma analizei efectuate, angajatul in cauza a fost sanctionat.
De asemenea in urma sesizarilor depuse de catre clientii X SA, prestatorul de servicii a dispus reinstruirea personalului sau."
Acest raspuns la sesizarea facuta l-am primit dupa 2 luni dar nu ma las imbatata cu apa rece, cum se spune in popor.
Puteti face sesizare la care veti primi un raspuns asemanator pentru ca sunt standard si va trebui sa ne multumim cu atat. Nici-o clipa nu cred ca operatorul respectiv a afisat intentia de a interveni pentru schimbarea contorului cum nu cred nici faptul ca a fost cineva sanctionat.
L.C.