Subsemnatul X, domiciliat în ..., identificat cu C.I. seria ... nr. ...., declar că în data de 27/09/2012 m-am prezentat în jurul orei 13.00, la sediul F..... Suceava, cu o baterie auto în service, aceasta fiind în primul an de garantie, din cei doi acordati la cumpărare.
Am explicat agentului constatator că în data de 25/09/2012 am constatat că una din bornele bateriei prezintă găuri prin care se scurge acidul din aceasta, formând o crustă sub forma de pulbere, ce a dus la coroziunea colierului si a surubului de prindere a acestuia la borna bateriei.
Drept urmare agentul a completat fisa de primire în service a bateriei, spunându-mi doar, că trebuie să astept aproximativ o oră sau două pentru ca problema să se rezolve, cel mai probabil prin înlocuirea bornei defecte. Acesta NU m-a informat deloc cu privire la faptul dacă serviciile ce trebuiau prestate sunt sau nu cuprinse în garantie ti dacă acestea se plătesc sau nu.
După efectuarea reparatiei, agentul constatator, m-a informat că trebuie să achit o sumă în valoare de aproximativ 50 lei pentru serviciile prestate.
Normal si corect într-o tară civilizată ce se pretinde a fi în U.E., cred că trebuia să mi se aducă la cunostintă un pret dacă nu exact, cel putin estimativ al serviciilor care s-au efectuat, dându-mi-se astfel posibilitatea să aleg dacă las bateria împreună cu masina în service sau nu.
Deoarece am fost pus în fata faptului împlinit si bazându-mă pe motivele enuntate mai sus, am refuzat efectuarea plătii.
După discutia avută si cu seful unitătii respective, domnul F. C., s-a decis fără voia mea că masina să rămână sechestrată în parcarea service-ului, până în momentul în care voi achita suma pentru serviciile prestate.
În plus, inelele care leagă firele la baterie au fost schimbate astfel: la borna care nu avea nici un defect, nici o gaură, a fost schimbat un inel nou, iar la cea care era cu probleme a fost lăsat unul din inelele vechi, ceea ce iar nu mi se pare normal, atât timp cât eu am solicitat ?i mi s-a spus că trebuie schimbată doar borna care prezenta găuri.
Un alt motiv pentru neefectuarea plă?ii este faptul că nu mi s-a prezentat o lista oficială a pre?urilor practicate în acest service, aceasta nefiins afisată nicăieri în incintă.
Situatia nu a fost remediată nici de către echipajul de politie care s-a prezentat la fata locului.
tin să mentionez faptul că la cheile masinii este atasată si cheia de la apartamentul din Suceava, iar adresa acestuia se află scrisă în documentele de intrare în service, astfel că, sunt îndreptătit să mă tem pentru siguranta bunurilor aflate atât pe/în masină (bunuri personale, piese auto), cât si a celor aflate în apartament.
Cred că normal si legal era să mi se predea masina, urmând ca, apoi, firma ce a prestat serviciile să ceară în instantă recuperarea pretinsei creante, nelegitime si ilegale.
Drept urmare a tuturor celor relatate mai sus, vă rog respetuos să luati act de această petitie si făcând în acelasi timp abstractie de pozitia socială în municipiul Suceava a patronului firmei, să luati de îndată măsurile ce se impun, pentru a putea intra în posesia autovehiculului, cât si a cheilor, retinute ilegal si abuziv, fără acordul meu.
Va multumesc anticipat!
Cam asa arata plangerea depusa la politie si la OPC, care desigur nu vor face nimic.
Poate ma ajutati dv., utilizatorii acestui site, care aveti experienta juridica si nu numai ...cum trebuie procedat in continuare, la ce articole de lege si din ce coduri se pot incadra faptele relatate...
Aaa...si dupa cum ati putut observa nu este vorba de o suma mare...ci e 50 lei....dar eu sunt de parere ca am procedat corect.
Numai bine va doresc!
Părerea mea este aceea că poliţia nu poate interveni pur şi simplu , ci , mai degrabă , prin depunerea plângerii penale ( pentru abuz de încredere aş zice eu) , s-ar putea face lumină în acest caz. Depuneţi plângere, vă constituiţi parte civilă şi solicitaţi despăgubiri. Dacă cei de la service totuşi vor ceda şi vă vor restitui maşina , vă puteţi retrage plângerea ulterior .
Desigur, şi la OPC este necesară plângerea, pentru că, devreme ce bateria se afla în garanţie, ar fi trebuit să nu vi se pretindă vreo plată, ori, dacă era ceva ce nu ar fi putut fi cuprins în garanţei, ar fi trebuit să fiţi informat.
Acum, trebuie să ştiţi faptul că soluţionarea unei plângeri durează, dvs. aveţi nevoie de maşină , de chei ,etc. Fapta s-a consumat, deci, şi dacă plătiţi şi vă luaţi maşina , ar trebui să fie tras la răspundere penală cel din service şi să vă despăgubească. Asiguraţi-vă că deţineţi suficeiente probe.Poze, martori, orice poate dovedi faptul că v-a fost reţinută maşina .Înscrisurile pe care le aveţi, factura, dacă v-a fost emisă, precum şi certificatul de garanţie al bateriei. cam aşa văd eu lucrurile în ipoteza în care nu cădeţi la înţelegere cu cel din service şi nu sunteţi dispus să treceţi peste, având în vedere că nu esteo sumă mare , iar problema aceasta vă va purta ceva timp pe drumuri, veţi fi lipsit de folosinţa maşinii nu ştiu cât timp , etc .
Ca un utlim sfat, încercaţi şi sesizare către poliţie, cerându-le sprijinul în recuperarea maşinii. Poate ,,se bagă,, , nu ştiu , dvs. spuneţi că i-aţi chemat în service şi nu au făcut nimic.
.
Problema service auto
Offset
Salutare!
Am o problema delicata cu un service auto, am inteles ca nu am voie sa postez numele asa ca voi evita acest lucru
Pe data de 3 noiembrie 2014 m-am ... (vezi toată discuția)