avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 447 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Trecere apartament pe numele nepotului
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Trecere apartament pe numele nepotului

Salut,

Bunicii mei vor sa treaca apartamentul lor pe numele meu. Mentionez ca sunt singur si la parinti si la bunici. Am auzit ca se poate face in mai multe feluri: donatie, vanzare-cumparare etc, dar nu stiu exact cum e mai bine.

Ma poate ajuta cineva?

P.S. Legat de costuri...am inteles ca se ridica pe la 5000 RON (numai din auzite)..costa cu adevarat asa mult??

Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Costy S , Alte profesii 15:15, 1 Octombrie 2012
intrebati un notar doar pentru costuri.
Cel mai bine incheiati un contrat de vanzare! Daca aveti plan cadastral nu cred ca o sa coste atat de mult!
Acte necesare contract vânzare-cumpărare bun imobil (teren, apartament etc.)

acte de identitate părţi;
acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul tranzacţiei (după caz: contract vânzare-cumpărare, contract de donaţie, proces-verbal de predare-primire, act vânzare-cumpărare autentificat, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor etc.);
certificat fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Administraţia Financiară competentă, din care să rezulte că proprietarul este la zi cu plăţile către Stat. Administraţia Financiară competentă este cea la care se plăteşte impozitul anual pentru imobilul respectiv. Certificatul fiscal este valabil numai până la sfârşitul lunii în curs. În situaţia înstrăinării dreptului de proprietate asupra unui bun aflat în coproprietate, organul fiscal emite certificate de atestare fiscală fiecărui proprietar, proporţional cu cota-parte de proprietate indiviză a acestuia, astfel încât la înstrăinarea întregului bun aflat în coproprietate se impune să se solicite tuturor coproprietarilor certificate de atestare fiscală, pentru cota deţinută de fiecare dintre ei;
documentaţia cadastrală a bunului imobil (fişa bunului imobil şi planul de amplasament, respectiv planul releveu), întocmită de un expert cadastral autorizat;
extrasul de carte funciară se obţine prin intermediul biroului notarial şi este valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;
în cazul apartamentelor, adeverinţa eliberată de asociaţia de proprietari sau locatari care sa arate că proprietarul este la zi cu datoriile faţă de aceasta (întreţinere, cheltuieli, reparaţii, cheltuieli comune etc.). Adeverinţa nu este necesară în cazul în care cumpărătorul consimte să preia eventualele debite existente;


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte necesare vanzare-cumparare apartament catyusha26 catyusha26 Buna ziua, Imi poate spune cineva ce acte sunt necesare in momentul in care vrei sa cumperi un apartament , pe a actul propriu zis de vanzare cumparare, ce ... (vezi toată discuția)
Donatie apartament beatlen beatlen sunt coproprietara unui apartament cu 2 camere in bucuresti. doresc sa donez partea mea celuilalt coproprietar. ce acte imi trebuiesc si cam cat ma costa? ... (vezi toată discuția)
Donatie teren agricol de la parinti marengo85 marengo85 Buna ziua, Am un teren agricol de la mama mea pe care doreste sa mi-l doneze , am rugamintea sa imi spuneti ce acte sunt necesare si ce demersuri se fac dupa ... (vezi toată discuția)